Nieustająca pandemia i wciąż pojawiające się nowe mutacje wirusa COVID-19 sprawiają, że władze poszczególnych krajów europejskich wprowadzają ograniczenia w przemieszczaniu się i kontaktach. Czy te obostrzenia dotyczą również pracy firm kurierskich i czasu oraz zakresu realizacji usług? Jak długo idzie paczka do Holandii w czasie pandemii?
Czy można wysłać paczkę do Holandii po wprowadzeniu obostrzeń?
Usługi kurierskie stanowią jedną z bezpieczniejszych dróg zaopatrywania się w produkty pierwszej potrzeby i wymiany rzeczy osobistych. Po wielu miesiącach życia i funkcjonowania w realiach pandemii kurierzy przyswoili już sobie zasady postępowania, w tym szczególnie restrykcyjnego przestrzegania higieny i ograniczenia kontaktów. Zrezygnowano z podpisywania odbioru, zastępując je kodem, a przesyłki są zostawiane pod drzwiami.
Pandemia tylko w nieznacznym stopniu ograniczyła pracę przewoźników. Znane firmy kurierskie nadal obsługują trasy w całej Europie. Dlatego na pytanie, czy można wysłać paczkę do Holandii, z pewnością można odpowiedzieć, że tak. Nie ma praktycznie żadnych ograniczeń w nadawaniu paczek za granicę. Trzeba się jednak liczyć z tym, że z uwagi na wysokie wymogi sanitarne, doręczenie może nastąpić nieco później.
Jak wysłać paczkę do Holandii?
Pandemia skłania do ograniczenia kontaktów nie tylko podczas doręczania przesyłki, ale też w czasie jej nadawania. W tej dziedzinie doskonale sprawdza się Internet z jego licznymi funkcjami. Dzięki niemu jest możliwe nadanie paczki do Holandii w serwisie Euro Paka – całkowicie zdalnie i prawie bez kontaktu z kurierem. To kolejna zachęta do korzystania z usług kurierskich w czasie Covid-19. Jak możesz nadać tanie paczki do Holandii online?
- przygotuj paczkę i zadbaj o jej właściwe zapakowanie,
- wykonaj jej pomiary i zważ, lub oszacuj wagę na podstawie włożonych przedmiotów,
- wyceń przesyłkę, wpisując dane do odpowiednich rubryk na stronie serwisu,
- wybierz przewoźnika, u którego paczka do Holandii kosztuje najmniej,
- zamów usługę i dokonaj opłaty za pośrednictwem Internetu.
Zaletą zamawiania kuriera przez Internet jest nie tylko bezkontaktowość, czyli bezpieczeństwo tak ważne w okresie pandemii. Taka opcja pozwala też zaoszczędzić sporo czasu na jazdę do punktu obsługi paczek czy oddziału firmy kurierskiej. Niestety jak zawsze nie dostaje się niczego za darmo, więc i za wizytę kuriera w domu trzeba więcej zapłacić.
Ile idzie paczka z Holandii do Polski w czasie pandemii?
Paczki do Holandii wysyłane za pośrednictwem serwisu są dostarczane przez różne firmy kurierskie. Wszyscy przewoźnicy określają przybliżony czas realizacji usługi. W przypadku tego konkretnego kraju są to 2-3 dni robocze. W okresie pandemii w zasadzie nie ma wielu powodów, dla których czas realizacji usługi mógłby ulec zmianie. Przedział czasowy jest na tyle duży, że jakieś nieprzewidziane działania sanitarne, kontrola paszportów covidowych czy poddanie się przez kuriera testom nie powinny wydłużać terminu.
Pomimo to warto pamiętać, że podawany czas realizacji zleceń jest tylko szacunkowy. W regulaminach firmy często zaznaczają, że termin dostarczenia przesyłki może się wydłużyć. Co ciekawsze, w firmach takich jak DHL pomiędzy czasem szacunkowym a gwarantowanym jest bardzo duża różnica. Przewoźnik ten zarezerwował sobie możliwość spóźnienia nawet o 10 dni.
Z powyższych rozważań wynika, że nawet jeśli pandemia wpłynie na dostarczanie przesyłek do Holandii, w rzeczywistości spóźnienia zmieszczą się w przewidzianym limicie. W praktyce oznacza to, że klienci firm kurierskich w ogóle tego nie odczują.