O czym warto pamiętać przy projektowaniu wizytówek

Nasza wizytówka powinna przede wszystkim pełnić funkcję reprezentacyjną. Jest to swego rodzaju reklama firmy i świadczonych przez nią usług. Dzięki niej potencjalny klient otrzymuje kontakt do Ciebie, przez co być może zakupi nasz produkt albo skorzysta z naszych usług. Jeżeli chcesz, aby zaprojektowana przez Ciebie wizytówka dobrze Cię reprezentowała, musi ona przykuwać uwagę i prezentować się tak dobrze, jak tylko się da. W tym tekście dowiesz się o paru czynnikach, na które warto zwrócić uwagę przy projektowaniu swojej idealnej wizytówki.

Charakterystyka firmy, a projekt

Najważniejszym kryterium efektywnej i dobrze prezentującej się wizytówki jest dobry projekt. Jest on niezbędny do tego, żeby zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług. Zaprojektowanie karty biznesowej z kilkoma informacjami wcale nie jest takim prostym zadaniem. Musimy zdecydować się, jakie informacje chcemy zawrzeć na tak niewielkiej przestrzeni. Dodatkowo musimy przygotować odpowiedni projekt wizytówki, który powinien być spójny z specyfiką naszej branży. Musimy więc zastanowić się nad tym, co taka karta biznesowa ma sobą wyrażać. Warto również uwzględnić kolor wiodący w swojej firmie, logo oraz spójną identyfikację wizualną. Jest to proces kreatywny, który będzie miał znaczący wpływ na postrzeganie Twoich wizytówek przez potencjalnych odbiorców. Zerknij na wydruk wizytówek tu https://www.drukowanieulotek.pl/wizytowki

Odpowiedni model kolorów

Na ten czynnik warto zwrócić tuż po otworzeniu programu graficznego. Zmieniamy więc model wykorzystywanych barw z RGB na CMYK. Musimy to zrobić ze względu na to, że drukarnie korzystają z innego modelu kolorów. Każda z liter modelu CMYK odpowiada konkretnej barwie atramentu. Jest to między innymi niebieski, czerwony, żółty i czarny. Jeżeli zastosujemy ten model, możemy mieć pewność, że wybrane przez nas kolory będą odpowiednio odwzorowane na papierze.

Krzywe fonty

Podczas projektowania swojej wizytówki, warto przekształcić wszystkie fonty na krzywe. Jest to konieczne, jeśli będziesz korzystał z niestandardowych czcionek. Istnieje duża szansa, że Twoja drukarnia nie będzie jej posiadać. Jeśli więc przeoczysz przekształcanie fontów, prawdopodobnie program graficzny wykorzystywany w drukarni zamieni wybrane przez Ciebie fonty na zupełnie inne.

Zawarcie odpowiednich informacji

Jeżeli decydujesz się już na projektowanie swojej wizytówki, musisz pamiętać o istotnych informacjach, które będziesz chciał umieścić na przodzie karty. Miejsca mamy niewiele, natomiast treści jest całkiem sporo, więc musimy wybrać najbardziej podstawowe informacje, które przydadzą się naszemu klientowi. W zależności od Twojej branży, lista informacji może się nieznacznie różnić, jednak w każdej wizytówce powinniśmy zawrzeć między innymi: imię i nazwisko właściciela wizytówki, zajmowane stanowisko, nazwa firmy, logo firmy, dane adresowe, dane kontaktowe.

Rodzaj papieru

Jest to również bardzo ważna kwestia przy projektowaniu idealnej wizytówki. Musimy się zdecydować, czy chcemy wydrukować naszą kartę biznesową na papierze matowym czy błyszczącym. Bardzo popularnym rozwiązaniem jest wykorzystanie gładkiego i białego papieru w wybranej gramaturze, który później jest powlekany folią o odpowiedniej fakturze. Wybór zależy od Ciebie, musisz bardzo dobrze to przemyśleć!

Jak widzicie, projektowanie wizytówek wcale nie jest taką prostą sprawą. W tym temacie można pisać i pisać, jednak powyżej zawarliśmy najbardziej podstawowe informacje co do projektowania kart biznesowych. Mamy nadzieję, że są one dla was pomocne.