Wiele osób zainteresowanych tworzeniem strony od razu chce wdrożyć działania związane z pozycjonowaniem. Niewielu jednak z nich ma świadomość o co dokładnie w nim chodzi, na czym polega, jak długo trwa oraz jakie koszty za sobą pociąga. Jeśli tworzenie stron już za Tobą warto zająć się sprawami marketingowymi. Pozycjonowanie stron internetowych jest najbardziej opłacalnym sposobem na zdobycie potencjalnych klientów. Na czym więc polega?
Pozycjonowanie - co to takiego?
To zbiór działań, które zmierzają do wypozycjonowania strony. Na początku samodzielne bądź z pomocą profesjonalistów określa się słowa kluczowe, za pomocą których potencjalni klienci mogą poszukiwać pożądanych usług w wyszukiwarce. Następnie ma miejsce optymalizacja strony, tworzenie wartościowych linków oraz rozbudowa treści, zgodnie z zasadą content marketingu. Działania te mają na celu doprowadzić do wyświetlania strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Najbardziej pożądane jest bycie w pierwszej trójce albo chociaż pojawienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Wynika to z tego, że użytkownicy Internetu przeglądają najczęściej tylko pierwszą stronę wyszukiwarki.
Czas trwania pozycjonowania
W przypadku pozycjonowania im wolniej wdrażane są działania tym lepiej. Głównie dotyczy to branż o dużej konkurencji. Pozycjonowanie jest działaniem długofalowym, do którego trzeba mieć dużo cierpliwości. Usługę tą najczęściej powierza się w ręce doświadczonych agencji seo.
Jedną z renomowanych agencji na rynku jest krakowska Deva Group. Zapewnia usługę - pozycjonowanie Kraków, a także tworzenie stron www Kraków. Jest doskonale obeznana w temacie reklamowania stron na rynku lokalnym w Krakowie, jak i w całym kraju. Promowanie stron poprzedza wnikliwy audyt seo, który zapewnia właściwą optymalizację pod konkretne słowa kluczowe.
Odpowiedni dobór fraz
Długi ogon to popularna technika pozycjonowania. Zapewnia dużo większą ruchliwość na stronie w porównaniu do bardziej ogólnych słów. Pojawienie się strony w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania może trwać bardzo długo. Najlepiej, gdy agencja sama określi czy zaproponowane przez nas słowa klucze są odpowiednie czy też nie. Zły dobór fraz może skutkować trudnym, długim i drogim procesem oraz co najważniejsze nie przynoszącym zamierzonego rezultatu.
Lepiej, gdy fraza szczegółowo wiąże się z oferowaną usługą na stronie. Koszt wypozycjonowania takiej frazy będzie mniejszy, jednakże jej skuteczność będzie znacznie korzystniejsza. Lepiej pozycjonować stronę na wiele słów kluczowych o słabszym zasięgu, jednakże bardziej odpowiadające na potrzeby potencjalnych klientów. Optymalnie jest wtedy, gdy pozycjonowanie rozłoży się na około 20% fraz ogólnych oraz 80% fraz precyzyjnych.