Strona internetowa jest w dzisiejszych czasach najlepszą wizytówką firmy – dzięki niej możliwe jest skłonienie potencjalnych klientów do skorzystania z oferty i zbudowanie pozytywnego wizerunku marki. Chcąc osiągnąć sukces w tej materii, należy poznać pojęcie UX oraz zadbać o pozycjonowanie stron – tylko w ten sposób można osiągnąć sukces w Internecie. A jak się okazuje UX i SEO są pojęciami bardzo sobie bliskimi…

Pozycjonowanie stron + UX – dobrana para!

Zacznijmy od wyjaśnienia pojęcia UX, czyli User Experience – jest to, mówiąc w dużym skrócie, budowanie pozytywnych doświadczeń internautów w trakcie ich korzystania ze strony internetowej. Im bardziej będzie ona funkcjonalna, przyjazna i pomocna użytkownikowi, tym lepszą będzie miał on opinię o Twojej firmie, a co za tym idzie – chętniej skorzysta z Twojej oferty. Warto więc zadbać o kilka(naście) istotnych aspektów, które uczynią Twoją stronę profesjonalną i użyteczną. O aspektach tych powiemy nieco później.

Oczywiście, aby użytkownik w ogóle mógł trafić na Twoją ofertę, niezbędne jest pozycjonowanie stron, które jest skuteczniejsze… dzięki UX! Z czego to wynika? Przede wszystkim z faktu, że im Twoja strona będzie bardziej profesjonalna i lepiej działająca pod kątem technicznym, tym wyżej oceni ją Google. Co więcej – atrakcyjna witryna sprawia, że użytkownik chętniej się na niej pojawia, a jego sesje z poszczególnymi podstronami są dłuższe – to również ma duży wpływ na budowanie autorytetu witryny, a co za tym idzie jej pozycje w Google. Dbając o UX, masz więc szanse na to, że pozycjonowanie strony WWW będzie efektywniejsze!

Budujemy UX – o jakie aspekty należy zadbać?

User Experience wpływa na pozycjonowanie stron w sposób pośredni, a chcąc osiągnąć odpowiednie rezultaty, musisz zadbać przede wszystkim o:

  • odpowiednią strukturę strony i nawigację – witryna będzie przyjazna dla użytkownika tylko wtedy, gdy ten będzie doskonale wiedział jak się po niej poruszać, a odnalezienie poszczególnych podstron nie zajmie mu zbyt wiele czasu (jest to istotne również w przypadku pozycjonowania sklepów, gdzie kategorii jest zwykle bardzo dużo),
  • przyjazne, funkcjonalne menu, które będzie informowało użytkownika dokąd może podążyć i co znajduje się na stronie – w ten sposób szybko dowie się, czy strona jest dla niego odpowiednia i czy znajdzie tutaj informacje, których poszukuje,
  • responsywność witryny – to, czy witryna jest dostosowana do ekranów urządzeń mobilnych jest dzisiaj podstawą i ma ogromny wpływ na zadowolenie użytkowników, a także pozycje strony w Google, dlatego musisz zadbać o to w pierwszej kolejności.
  • perfekcyjne działanie techniczne – szybkie ładowanie strony, brak jakichkolwiek błędów oraz bezpieczeństwo użytkowników to bardzo ważne aspekty, o które koniecznie musisz zadbać – tylko wtedy użytkownik będzie zadowolony, a pozycjonowanie strony okaże się o wiele efektywniejsze,
  • doskonały content – Internet treścią stoi, a jej wysoka jakość sprawia z jednej strony, że Twoja witryna będzie użyteczna dla internauty, a z drugiej zostanie doceniona przez Google i jej pozycjonowanie będzie o wiele łatwiejsze.

Oczywiście czynników jest więcej – prostota strony, slidery i banery, odpowiednie umieszczenie przycisków czy treści oraz wiele, wiele więcej. Wszystko to sprawia, że Twoje szanse na osiągnięcie sukcesu w biznesie są o wiele większe, a SEO będzie skuteczne, jak nigdy wcześniej. Dowiedz się więcej na ten temat albo skorzystaj z usług specjalistów i promuj swój biznes jak jeszcze nigdy wcześniej!

UX a pozycjonowanie stron, czyli zadbaj o doświadczenia użytkowników