Artykuł na blogu firmowym - optymalizacja pod kątem SEO

Firmowy blog to chętnie wykorzystywane narzędzie przez Content Managerów, którego zadaniem jest promocja danej marki, czy też firmy, budowanie pozycji branżowego eksperta, a niejako pobocznie** pozycjonowanie strony WWW.** Umieszczane tam artykuły powinny być nie tylko pełne przydatnych informacji związanych z oferowanymi produktami, czy też usługami, ale również pełne elementów SEO, które przełożą się na pozycję w wynikach wyszukiwań.
Przykładowo, jeśli zależy nam na promocji witryny pod hasłem Pozycjonowanie Katowice, warto w zamieszczanych przez siebie treściach przeplatać informacje o pozycjonowaniu w Katowicach. To czytelny sygnał dla wyszukiwarki Google, co można znaleźć na tej stronie - taka wiedza pozytywnie wpłynie na pozycję strony WWW.
Jak jednak przystąpić do optymalizacji takiego artykułu? Na jakie elementy zwrócić uwagę? W tym artykule podpowiadamy, jak to zrobić fachowo!
Optymalizacja treści pod SEO - dlaczego warto to robić?
Tworzenie wartościowych treści na firmowego bloga wymaga kooperacji kilku podmiotów. Osoba odpowiedzialna za strategię treści wymyśla temat i przesyła swoją propozycję do copywritera - jego zadaniem jest stworzenie tekstu w oparciu o sugestie. Następnie stworzony artykuł trafia jeszcze w ręce korektora, który nadaje mu charakteru oraz stylu, a następnie trafia na bloga. A gdzie tutaj miejsce na dostosowanie go do wymagań pozycjonowania stron?
No właśnie często brakuje na to środków. Przedsiębiorstwa prowadzące własne blogi chętnie dbają o merytoryczność tych tekstów, ale rzadziej interesują się ich optymalizacją pod kątem pozycjonowania strony internetowej. To spory błąd, ponieważ nie ma większego problemu w tworzeniu treści, która zadowoli, zarówno roboty wyszukiwarki, jak i użytkowników strony.
To właśnie ten efekt synergii - zadowolenie użytkowników i rosnąca pozycja w Google - jest powodem, dla którego warto rozpocząć optymalizację treści znajdujących się na stronie.
Pozycjonowanie stron w Katowicach - dostosowanie treści do wymogów Google
Istnieje kilka zasad, których należy przestrzegać podczas tworzenia i optymalizacji artykułów na firmowym blogu. Podstawową z nich jest umieszczanie na witrynie jedynie unikalnych treści, których nie można znaleźć nigdzie indziej. Zduplikowane treści traktowane są jako plagiat i negatywnie wpływają na pozycję strony. Mimo, że powszechnie o tym wiadomo, to zjawisko to ciągle ma się dobrze. Dotyczy szczególnie właścicieli sklepów internetowych, którzy chętnie kopiują opisy produktów ze stron producenta zamiast tworzyć własne.
Już na etapie tworzenia planu artykułu, warto rozmieścić na nim miejsce dla słów kluczowych. Nie tylko ułatwi to pracę, ale sprawi również całość będzie lepiejdostosowany pod wymogi SEO niż zwykły artykuł. Skąd czerpać pomysły na frazy i słowa kluczowe? Najlepszym miejscem jest Google Search Console, który pomoże stworzyć listę pojęć, na które nasza firma ma się zamiar pozycjonować
Nie można również zapomnieć o technicznej stronie artykułu na blogu. Kwestia ta dotyczy przede wszystkim na jasnym określeniu tytutu i nagłówków, które to są przeszukiwane jako pierwsze w momencie przez algorytmy Google. Konieczne jest przy tym zachowanie odpowiedniej struktur:
Taki podział ułatwia czytanie nie tylko algorytmom Google, ale również przeciętnym czytelnikom, którzy szybko dostrzegają jasną strukturę zamieszczonej na profilu treści.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski