Billboartd promujący odkrywania na nowo Małopolski.

To hasło pierwszej odsłony letniej kampanii billboardowej promującej fundusze unijne w naszym województwie. Celem kampanii jest dotarcie do mieszkańców regionu z informacją na temat oferty turystycznej, stworzonej na bazie projektów dofinansowanych ze środków unijnych oraz zachęcenie do letnich wędrówek i odkrywania Małopolski na nowo.

Najnowszy raport Światowej Organizacji Turystycznej nie pozostawia złudzeń – ruch turystyczny na świecie z powodu pandemii koronawirusa zmniejszył się w kwietniu o 97 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, czyli praktycznie zamarł.

O tym, jak ważną rolę w – gospodarce naszego regionu odgrywa turystyka, nikogo nie trzeba przekonywać. W 2019 r. Małopolskę odwiedziło blisko 18 mln osób, a szacunkowe wpływy wyniosły ponad 15 mld zł.

Niestety branża turystyczna najbardziej ucierpiała na skutek pandemii związanej z COVID-19. Teraz czeka nas turystyczny restart i ogromne wyzwanie – odbudowa sektora turystyki w naszym regionie. Zdaniem ekspertów odtworzenie kapitału branży turystycznej potrwa 2-3 lata.

Powrót do turystyki sprzed pandemii jest w tym momencie niemożliwy. Sezon wakacyjny, który już się rozpoczął będzie odmienny od poprzednich.

Kampania pobudzająca do odkrywania Małopolski na nowo oraz promująca małopolskie atrakcje turystyczne opiera się na prezentacji wybranych projektów dofinansowanych z funduszy europejskich.

W opinii pomysłodawców prezentowane projekty będą wspierały naszych przedsiębiorców poprzez stymulację popytu na usługi turystyczne.

Promując obiekty i atrakcje turystyczne, chcemy pomóc jak najszybciej odbudować rynek turystyczny – podkreśla wicemarszałek Tomasz Urynowicz.

W lipcu na billboardach, citylightach i plakatach w całej Małopolsce będzie może zobaczyć miejsca i obiekty, które koniecznie trzeba wziąć pod uwagę, planując trasy tegorocznych, letnich wędrówek po Małopolsce.

Jeden z nich promuje Wiślaną Trasę Rowerową od Brzeszcz do Skawiny.

To propozycja nie tylko na weekend, ale także na dłuższy, wakacyjny wypad. Małopolski odcinek WTR przebiega przez najbardziej malownicze tereny Wisły. Na dwóch kółkach dotrzemy m.in. do Zamku Królewskiego w Niepołomicach, Muzeum Drogownictwa w Szczucinie, a także miejsc historycznych, m.in. Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu.

(Źródło: UMWM)