Nowoczesne technologie powodują, że każdy właściciel firmy zyskuje nowe szanse rozwoju swojego biznesu. I choć jeszcze kilkadziesiąt lat temu wydawało się to niemożliwe, dzisiaj taki rozwój może wynikać z postawienia na rozwiązania… telefoniczne. Jednak nie takie tradycyjne, ale właśnie te nowoczesne, do których zalicza się bez wątpienia wirtualna centrala telefoniczna. To rozwiązanie, które da Ci ogrom możliwości i korzyści, dla których zdecydowanie warto rozpatrzyć skorzystanie z niej.

Na początek – czym jest wirtualna centrala telefoniczna?

Jest to – mówiąc najprościej – centrala umieszczona w chmurze u jednego z operatorów, u których wykupujesz usługę. Opiera się ona na telefonii VOIP, a więc takiej, w której połączenia wykonywane są przy użycia połączenia internetowego. Daje to bardzo wiele korzyści, ponieważ Ty – jako użytkownik centrali – nie musisz budować własnych serwerowni, wiercić dziur w ścianach i przeprowadzać wszystkich innych prac, które towarzyszą budowie fizycznej centrali. Wirtualna centrala telefoniczna, oferowana przez profesjonalistów (np. http://www.spikon.pl/wirtualna-centrala/), jest więc rozwiązaniem, które można wdrożyć bardzo szybko i które pozwoli Ci wykonywać oraz odbierać połączenia, a co za tym idzie poprawić komunikację z klientem oraz wewnątrz przedsiębiorstwa.

Centrala IP PBX to rozwiązanie, z którego mogą skorzystać wszyscy przedsiębiorcy – niezależnie od tego, czy prowadzą oni małą, średnią, czy też dużą firmę.

Wirtualna centrala telefoniczna – 5 korzyści, jakie daje

Wirtualna centrala – 5 najważniejszych korzyści dla przedsiębiorstw

Po pierwsze – redukcja kosztów

Na początku wspomnieliśmy o pracach, jakie trzeba wykonać, aby stworzyć tradycyjną, fizyczną centralę telefoniczną w firmie. Wiąże się to oczywiście z bardzo wysokimi kosztami, jakie musi ponieść przedsiębiorca, chcący korzystać ze sprawnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Wirtualna centrala telefoniczna nie generuje takich problemów i kosztów, ponieważ wszystko odbywa się w chmurze i jest realizowane przez zewnętrznego operatora – Tobie więc pozostaje ewentualnie kwestia zakupienia telefonów, z których możliwe będzie wykonywanie połączeń.

Co więcej – telefony VOIP, które cieszą się rosnącą popularnością wśród Klientów biznesowych, mają jeszcze jedną, ogromną zaletę – bardzo niskie koszty połączeń. I co najważniejsze – o wiele niższe od tych tradycyjnych. Nie powinno to dziwić, wszak połączenia wykonywane są tutaj za pośrednictwem Internetu.

Po drugie – łatwe wdrożenie i korzystanie

Centrala IP działa trochę jak urządzenie plug and play, a więc jego specjalistyczna konfiguracja nie jest wymagana, a do tego współpracuje ona z wieloma zróżnicowanymi urządzeniami. Efektem tego jest bardzo prosta i szybka konfiguracja całego rozwiązania – może to zająć zaledwie kilka minut, w związku z czym skorzystasz z możliwości odbierania i wykonywania połączeń bardzo szybko. Samo korzystanie z telefonii IP również jest bezproblemowe, a gdyby pojawiały się jakieś wątpliwości czy problemy z centralą – operator zapewnia Ci pełne wsparcie o każdej porze.

Po trzecie – ogrom możliwości

Wirtualna centrala PBX to bardzo wiele zróżnicowanych funkcji i możliwości, jakie zapewni Ci Twój operator. Możesz generować wiele numerów wewnętrznych i korzystać z nich bez dodatkowych kosztów, masz możliwość przekierowywania i kolejkowania połączeń, możesz nagrywać rozmowy i przenosić je do chmury, a nawet generować billingi online. Wszystko to sprawi, że Twoje działania będą skuteczniejsze, a wirtualna centrala telefoniczna pozwoli Ci realizować cele biznesowe.

Po czwarte – możliwość dowolnej konfiguracji

Prowadzisz małą firmę? A może wielkie przedsiębiorstwo, zatrudniające setki pracowników? Nieistotne! Centrala IP PBX to rozwiązanie w pełni konfigurowalne, które możesz dopasować do własnych potrzeb i korzystać z niego tak, aby przynosiło Ci korzyści. Wystarczy, że poinformujesz o swoich potrzebach operatora, a ten zrobi wszystko tak, jak trzeba.

Po piąte – bezpieczeństwo w każdym miejscu na świecie

Wirtualna centrala to rozwiązanie, z którego możesz korzystać w każdym miejscu na świecie i które jest w stu procentach bezpieczne – dzięki temu okazuje się zbawienne dla wielu firm, które potrzebują taniego sposobu na skuteczną komunikację!