Dzisiaj w Urzędzie Miasta Oświęcim odbyło się spotkanie z udziałem m.in. przedstawicieli Oświęcimskiego Alarmu Smogowego, który niedawno powstał w naszym mieście. Stronę społeczną reprezentowali m. in. Tomasz Kuncewicz, Mariusz Kaszuba, Marcin Susuł. Prezydent Janusz Chwierut przedstawił gościom założenia trzyletniego programu antysmogowego, który jeszcze w tym miesiącu trafi pod obrady Rady Miasta. Dokument został im też przekazany do konsultacji. Uznano, że problem jest poważny i należy zintensyfikować działania, aby w najbliższych trzech latach zrobić jeszcze więcej na rzecz poprawy jakości powietrza. Wspólnie zdecydowano o powołaniu specjalnego zespołu koordynującego działania antysmogowe. 

Przypominamy też, że miasto ma program dotacji do wymiany pieców. W tym roku podwyższyło kwotę za zmianę ogrzewania na bardziej przyjazne środowisku. Proponuje mieszkańcom 7 tys. zł na instalację ogrzewania gazowego. W określonych warunkach można też otrzymać dotację po raz drugi. Od tego roku program został też rozszerzony o budynki wielorodzinne.

Wnioski mogą składać zarówno właściciele nieruchomości, jak również wspólnoty. Dotacją będzie objęta wymiana pieców na ogrzewanie gazowe lub podłączenie do sieci ciepłowniczej. W tym przypadku obok dotacji na wymianę wewnętrznej instalacji można otrzymać też 9 tys. zł na budowę węzła cieplnego, gdy zachodzi taka konieczność. Mieszkańcy zainteresowani wymianą pieca z dofinansowaniem muszą złożyć wniosek do 31 lipca 2018 r. Program jest wieloletni. Mieszkańcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie także w kolejnych latach. Więcej informacji można uzyskać w Referacie Ochrony Środowiska tel.33 842-91-29. Więcej informacji: www.web.um.oswiecim.pl/oswiecim/?q=content/naszepowietrze

 

 

 

 


Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.