UM Oświęcim. Ronda na obwodnicy Oświęcimia z ruchem dwukierunkowym przed świętami. Sprawniej pojedziemy drogami wojewódzkimi 933 w kierunku Brzeszcz i 948 w stronę Kęt

2 min czytania

W Urzędzie Miasta odbyło się spotkanie z firmą Budimex, która buduje obwodnicę Oświęcimia wraz z mostem na Sole. To kolejna z cyklicznych narad, których gospodarzem jest prezydent Janusz Chwierut. Obok kierowników kontraktu, Starosty Oświęcimskiego, obecni byli też przedstawiciele inwestora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Zarządu Dróg Wojewódzkich i gminy Oświęcim. Tematem był postęp prac, rozmawiano o utrudnieniach i problemach wynikających z zakresu inwestycji. Wiele uwagi zajęły też kwestie związane z bieżącym utrzymaniem porządku na budowie, co dla osób mieszkających w tym rejonie jest bardzo istotne.
Duże opadu śniegu w listopadzie były dla wykonawcy dużym utrudnieniem, wiele zaplanowanych działań zostało przesuniętych w czasie. Odwrót zimy drogowcy wykorzystują na przyspieszenie robót na rondach na drogach wojewódzkich, które do Wigilii zostaną otwarte w obu kierunkach. Przywrócenie ruchu będzie tymczasowe, a wykonawca wróci na budowy w przyszłym roku. Na okres zimowy zostanie zlikwidowany ruch wahadłowy. Na drodze wojewódzkiej 933 prowadzone są roboty bitumiczne, następnie wykonane zostaną prace wykończeniowe. 19 grudnia ruch na drodze będzie dwukierunkowy. Wrócimy tam w przyszłym roku z pewnymi robotami, które zakończymy do końca kwietnia mówi kierownik budowy Paweł Darowski.

Fot. Materiały GDDKiA

Podobnie jest na drodze wojewódzkiej 948, prowadzone są prace, które pozwolą przejechać przez rondo już 22 grudnia. Wśród nich jest czasochłonna i skomplikowana technicznie likwidacja skarpy przy ul. Jagiełły.

Inwestor wspólnie z wykonawcą zdecydowali, aby prowadzić roboty również w nocy z piątku na sobotę, z 15 na 16 stycznia. Dla mieszkańców z pobliskich domów wiąże się z to ze sporymi uciążliwościami. Prace z uwagi na niekorzystne warunki mogą przedłużyć się również na niedzielę. Ruch na drodze w tym czasie będzie sterowany ręcznie.

Budowa trzeciego ronda przy ul. Zatorskiej, mostu na Sole czy tunelu pod torami kolejowymi idzie zgodnie z planem, chociaż jak podkreślają inżynierowie kontraktu, wysoki stan wody w rzece dwukrotnie zatrzymywał roboty.

Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole i połączeniem do drogi S 1 rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku. Obejmuje budowę trzech mostów na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunelu pod torami w ciągu ulicy Ostatni Etap. Na miejskim etapie jej przebiegu budowane są trzy ronda na drodze wojewódzkiej 948 i 933 oraz przy ulicy Zatorskiej za Castoramą, ułatwiający zjazd w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora.

Urząd Miasta Oświęcim, oswiecim.pl/?p=56774

Autor: krystian