Wyszukiwarka Google to zasadnicze źródło informacji w Necie, a co za tym idzie w ogóle - albowiem to Internet jest obecnie podstawowym źródłem informacji w ogóle. Google wytwarza około osiemdziesiąt procent ruchu w Necie. Rzeczą naturalną jest, iż każdy kto posiada stronę internetową o charakterze komercyjnym chce aby zajmowała ona czołowe miejsca w wynikach Google.
Aby strona mogła znaleźć się w top10 lub top5 na frazę, na której nam zależy (np agencja SEO gorzów) , należy zadbać o SEO – czyli search engine optimization rozumiane te jako pozycjonowanie witryny internetowej. O ile SEO to jak sama nazwa wskazuje optymalizacja strony WWW pod względem wyszukiwarek to pojęcie “pozycjonowanie strony” jest szersze – zawiera wszystkie działania dążące do podwyższenia pozycji witryny w wyszukiwarkach (optymalizacja treści, kodu strony, zagęszczenia słów kluczowych związanych z seo i pozycjonowaniem stron w miejscowości Gorzów itd). Na te działania wiąże się nie jedynie optymalizacja witryny, czyli tak zwane działania on-site lecz też budowanie profilu odsyłaczy zwrotnych – czyli off-site.
Jednakże same wysokie pozycje w wyszukiwarce Google nie wystarczą ażeby nasza strona internetowa przynosiła oczekiwane rezultaty - albo to bezpośrednio sprzedażowe albo też promocyjne lub inne.
Witryna musi być przede wszystkim zbudowana pod kątem użytkowników . Powinno zadbać się o treść, UX, szybkość ładowania strony , mobilność. Nawet jeśli nasza strona jest na pierwszej stronie w Google to bez zadbania o te kwestie internauci po wejściu na nią nie zainteresują się tym co mamy dla nich zrobione i szybko ją opuszczą .
Dlatego projektując stronę należy od razu brać pod uwagę zarówno internautów jak też algorytm wyszukiwarki Google.
Zapomnij na chwilę o Google i sprawdź, albo strona stoi się sama. Lub jeśli wchodzili żeby na nią osoby na przykład z portali społecznościowych to spowodowała ona wrażenie o jakie tobie chodzi.
O co zadbać oprócz SEO
Przede wszystkim treść
Dobre, oryginalne teksty. Copywriting to sztuka, jeśli sam nie umiesz dobrze pisać albo po prostu nie masz cierpliwości lub czasu - poszukaj specjalisty.
Treść to też zdjęcia i grafiki. Mają korespondować z tekstem, inspirować użytkownika, jednakże nie sugerować czegoś czego nie oferujesz.
Zadbaj o UX - czyli User Experience
Twoja witryna powinna być czytelna, nawigacja powinna być logiczna. Strona powinna szybko się ładować. Mobilność - to już oczywistość, witryna musi wyświetlać sie bezproblemowo na małych ekranach przenośnych urządzeń a nawigowanie mobilnej wersji strony nie może powodować kłopotów .