Ochrona zatrudnienia oraz zmniejszenie obciążeń i zachowanie płynności finansowej w firmach to główne cele pakietu regulacji, które składają się na Tarczę Antykryzysową. Regulacje te weszły w życie 1 kwietnia br. Przedstawiamy skrótowe zestawienie informacji na temat wsparcia realizowanego przez ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.
Samozatrudniony (nie zatrudnia pracowników)
- Zwolnienie z obowiązku opłacania składek pobieranych przez ZUS
- Świadczenie postojowe
- Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).
Zleceniobiorca + wykonawca dzieła
- Świadczenie postojowe
Płatnik składek, który zgłosił do ubezpieczeń społecznych mniej niż 10 ubezpieczonych
- Zwolnienie z obowiązku opłacania składek pobieranych przez ZUS,
- Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).
Każda firma
- Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).
Aby otrzymać wsparcie z ZUS, w ramach „tarczy antykryzysowej”, trzeba złożyć odpowiedni wniosek. Są one dostępne na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i na stronie www.zus.pl. Wnioski można złożyć drogą elektroniczną przez PUE ZUS, za pośrednictwem poczty, osobiście w placówce ZUS – do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem “Tarcza antykryzysowa”, bez kontaktu z pracownikiem ZUS.
Po szczegóły zapraszamy na zus.pl
- Zwolnienie małych firm, zgłaszających do 9 osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 r.
- Świadczenie postojowe dla osób, które wykonują umowy cywilnoprawne (umowy zlecenia, agencyjne, o dzieło)
- Świadczenie postojowe dla samozatrudnionych
- Ulga w opłacaniu składek bez opłaty prolongacyjnej – odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek
Kontakt telefoniczny z ZUS
- specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 – 15:
- 22 290 87 01
- obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji;
- obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły;
- 22 290 87 02; 22 290 87 03
- obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców.
- ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18.
- 22 290 87 01
(Źródło: ZUS)