Wielu przedsiębiorców, myśląc o promocji swojej firmy, kieruje się w stronę pozycjonowania. W dobie setek internetowych tutoriali i darmowych narzędzi, pozycjonowanie stron internetowych wydaje się proste – wystarczy trochę „pooptymalizować” i voila – pierwsza trójka w Google wita. Niestety, rzeczywistość nie wygląda tak różowo – okazuje się bowiem, że pozycjonowanie stron www to proces bardzo skomplikowany, który wymaga czasu, wiedzy i odpowiedniego podejścia.

 

Samodzielne pozycjonowanie internetowych – niedokładne i… drogie

Jeżeli jesteś właścicielem firmy i szukasz pomysłu na promocję w Internecie, skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google, które oferuje http://www.mateuszkozlowski.pl jest jedną z najbardziej słusznych dróg. Jeżeli jednak myślisz, że będziesz w stanie samodzielnie doprowadzić swoją stronę do TOP 3, bez pomocy specjalistów i bez zaawansowanej wiedzy – możesz bardzo się rozczarować. Na samym początku spójrzmy, o co musiałbyś zadbać:

  • analizę konkurencji i słów kluczowych,
  • wybór odpowiednich słów kluczowych, dopasowanych do profilu Twojej działalności i celów, jakie chcesz osiągnąć,
  • optymalizację witryny i domeny pod kątem SEO oraz potrzeb użytkowników,
  • zbudowanie zaplecza linków oraz linkowanie zewnętrzne,
  • stworzenie treści, które byłyby przydatne dla użytkownika, a jednocześnie zoptymalizowane pod kątem SEO,
  • analizę efektów i wdrożenie nowych, lepszych rozwiązań, które wydobyłyby Twoją stronę z głębin Internetu.

 

Prawda, niestety smutna, jest taka, że pozycjonowanie witryn to proces bardzo złożony, który opiera się nie tylko na wiedzy i narzędziach, ale też doświadczeniu i… intuicji. Trzeba tutaj wiedzieć co, gdzie, kiedy i jak – bez choćby kilku zrealizowanych wcześniej projektów, pozycjonowanie serwisów będzie tym samym, czym błądzenie na oślep po ciemnym pomieszczeniu.

Co do narzędzi SEO – wiele z tych, znajdujących się w Internecie jest darmowych, jednak najlepsze i dające najwięcej możliwości – są już niestety płatne. I to, że posiadają swoje darmowe warianty albo 14-dniowe wersje testowe nic nie znaczy, bo zwykle pozostaniesz bez najważniejszych funkcji i po okresie testowym, stracisz możliwość pozyskania stosownych informacji. A wykupienie subskrypcji, która jest niezbędna w przypadku kilku najważniejszych narzędzi SEO, kosztuje grube dolary…

Poza tym obsługa nawet najprostszych narzędzi wymaga wiedzy, bo nie chodzi tu tylko o umiejętność ich włączenia i skorzystania z poszczególnych funkcji – najważniejsze jest wykorzystanie w praktyce wiedzy i możliwości, jakie dają.

 

Jak pozycjonować, to tylko ze specjalistą!

Współpraca ze specjalistą SEO będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem, bo będziesz miał czas skupić się na swoich podstawowych zadaniach i nie zawracać sobie głowy sprawami, o których nie masz większego pojęcia. Ominiesz konieczność odpowiadania na setki pytań, które będziesz zadawał w trakcie pozycjonowania, oszczędzisz na narzędziach i, co najważniejsze – osiągniesz oczekiwane wyniki. Oczywiście najważniejsze dla Ciebie będzie znalezienie specjalisty SEO z doświadczeniem i wiedzą, który ma na swoim koncie wiele realizacji oraz wyniki – to właśnie te ostatnie przemawiają za najlepszymi. Wynajmij specjalistę SEO i stań się widoczny w sieci – skuteczne pozycjonowanie z pewnością Ci to umożliwi.