Optymalizacja witryny w celu podniesienia jej pozycji w wyszukiwarkach to świetna strategia SEO, która pozwala zwiększyć ruch na stronie. Jednak wielu początkujących ma problemy ze znalezieniem odpowiednich słów kluczowych i napisaniem opisów meta, które Google pokocha i wysokie pozycjonowanie www stanie się dużo łatwiejsze do osiągnięcia. Na szczęście istnieje wiele sposobów na zwiększenie wysiłków w zakresie SEO bez konieczności stawania się ekspertem w dziedzinie kodowania lub spędzania nad tym wielu godzin dziennie.
Najlepszym sposobem na rozpoczęcie korzystania z wtyczek WordPressa do celów SEO jest zainstalowanie ich od razu po założeniu bloga. Jeśli już wykonałeś ten krok, nie martw się! Nadal możesz wdrożyć te taktyki na istniejącej witrynie. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się o kilku wspaniałych wtyczkach, które zwiększą skuteczność Twoich działań SEO.
Słowa kluczowe i meta tagi
Słowa kluczowe to słowa i frazy, których ludzie używają do wyszukiwania w sieci. Im więcej popularnych słów kluczowych umieścisz w swojej witrynie, tym wyżej będzie się ona pojawiać w wyszukiwaniach. W przeszłości powszechne było faszerowanie treści najpopularniejszymi słowami kluczowymi, jakie tylko przyszły nam do głowy. Niestety, taka strategia często prowadziła do tworzenia treści niskiej jakości, które nie wnosiły żadnej wartości dla czytelników. Obecnie wyszukiwarki są o wiele mądrzejsze i uznają tego typu upychanie słów kluczowych za coś złego. Zamiast tego chcesz być tak naturalny, jak to tylko możliwe, a jednocześnie uwzględniać popularne słowa kluczowe. W tym miejscu z pomocą przychodzi wtyczka WordPress. Możesz użyć części "meta tagi" wtyczki, aby dołączyć swoje słowa kluczowe. Pozwoli Ci to uwzględnić wszystkie najpopularniejsze słowa kluczowe bez zmieniania treści Twojego bloga. Ale nie chodzi tylko o uwzględnienie słów kluczowych.
Optymalizacja treści WordPress
Posty i strony Twojego bloga powinny być zoptymalizowane zarówno dla ludzi, jak i dla wyszukiwarek. Więcej o tym, jak pisać treści, porozmawiamy później, ale najpierw musimy porozmawiać o organizacji witryny. - Struktura adresów URL - Struktura adresów URL Twojej strony może mieć duży wpływ na SEO. Najlepszą strukturą jest taka, która jest krótka, ale jednocześnie opisuje Twoją stronę. Na przykład, struktura URL "www.example-blog.com/blog" jest świetna. "Blog" jest krótki, ale opisowy i łatwy do zapamiętania. Struktura adresu URL "www.example-blog.com/about" jest znacznie dłuższa i nie daje ludziom żadnego pojęcia o czym jest Twój blog. Chcesz wybrać strukturę, która będzie łatwa do zapamiętania przez ludzi, ale także pozwoli wyszukiwarkom łatwo skategoryzować Twoją witrynę. - Organizacja witryny - sposób organizacji witryny jest kolejnym ważnym czynnikiem w SEO. Chcesz, aby Twoja witryna była jak najłatwiejsza w nawigacji. Jeśli ktoś znajdzie się na jednej z twoich stron, ale nie będzie mógł odnaleźć drogi do pozostałych, prawdopodobnie po prostu ją opuści. Jest to szczególnie ważne w przypadku dłuższych wpisów na blogu. Podziel treść na łatwe do czytania sekcje i zamieść linki do innych postów.
WordPress Lead Magnet
Lead magnet to coś, co czytelnicy wymieniają za swoje dane kontaktowe. Zazwyczaj jest to coś wartościowego, ale rozdawanego za darmo w zamian za adres e-mail. Twoim celem w przypadku lead magnet jest zachęcenie jak największej liczby osób do zapisania się na Twoją listę e-mailową. Oznacza to, że rozdajesz za darmo coś, na co możesz sobie pozwolić. Najpopularniejsze magnesy to ebooki lub poradniki. Są to doskonałe przedmioty do rozdawania, ponieważ zazwyczaj są to długie, dogłębne treści. Możesz z łatwością napisać takie materiały, a następnie promować je na swoim blogu. Świetną wtyczką do WordPressa, która pomoże Ci w tworzeniu lead magnets, jest Thrive Content Builder. Wtyczka ta pozwala na tworzenie różnego rodzaju treści, takich jak ebooki, przewodniki, quizy itp.