W ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych (RSRP), Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych (RDK). Jest kolejnym z rejestrów wchodzących w skład Systemu Rejestrów Państwowych (SRP). Głównym celem usług udostępnionych w ramach RDK jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami.
Dotąd do RDK dołączyło ponad 3,5 mln Polaków.
– Przekazanie danych do RDK jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto w każdej chwili można je zmienić lub usunąć – informuje Ministerstwo Cyfryzacji.
Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, ale i o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia (np. 500+).
Więcej informacji:
https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk