Strona internetowa to dla wielu firm podstawa funkcjonowania w dzisiejszym, nowoczesnym świecie technologii. Strona www bez wątpienia buduje wizerunek i wpływa na to jakim poziomem zaufania obdarzają daną firmę klienci. Przedsiębiorstwa takie jak agencja marketingu internetowego są świadome tego, że wymagania firm się nieustannie zwiększają. Internet to miejsce, gdzie wciąż toczy się walka o klienta i to w jaki sposób firma zaprezentuje się w tej sieci będzie miało wpływ na to czy przekona do siebie potencjalnego klienta. Na co więc zwrócić uwagę przy podejmowaniu tak ważnej decyzji o firmie, która wykona za nas stronę firmową?
Portfolio, czyli wykonane zlecenia
Wystarczy wpisać w Google odpowiednie frazy, aby wyświetlić całe grono firm, których specjalizacją jest tworzenie stron internetowych dla firm. Nikt nie lubi kupować kota w worku, więc pierwszą rzeczą jest rzecz jasna portfolio. Nie musi być ono wcale rozbudowane lub składające się z wielu zrealizowanych zleceń. Bardziej istotne powinno być to czy stworzone witryny są estetyczne i funkcjonalne oraz jaki jest ich stopień skomplikowania. Może wydawać się, że jest to w pewnym sensie niesprawiedliwe dla firm, które nie mają żadnego portfolio, ale jeśli chcemy posiadać funkcjonalną i nowoczesną witrynę to musimy mieć pewność, że podpiszemy umowę z odpowiedzialną i doświadczoną agencją.
Cel strony internetowej
Jeśli już zdecydowaliśmy się na konkretną agencję lub firmę to stajemy przed kolejnym wyzwaniem. Musimy posiadać określony cel związany z założeniem witryny dla firmy. Może się to wydawać banalne, ponieważ zwykle strona firmowa ma na celu ostatecznie zwiększyć sprzedaż i zainteresowanie produktami. Zdarza się jednak, że priorytetem może być coś innego, na przykład budowanie pozytywnego wizerunku marki, gdy sprzedaż toczy się innymi kanałami niż internet. Może to być też próba zachęcenia potencjalnego klienta do nawiązania kontaktu lub prośba o to, aby skorzystał z opublikowanego narzędzia pomagającego w wycenie zlecenia.
Wersja mobilna
Na koniec warto pamiętać o tym, że stronę firmową będą przeglądać użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych typu smartfony. Do małych ekranów telefonów należy dostosować odpowiednio rozmiar czcionki i zwykle należy zaprojektować osobną nawigację. Dobrze jest więc upewnić się, że strona www prezentuje się atrakcyjnie i użytecznie na tego typu urządzeniach. Jest to istotna kwestia, bo jak podają różne portale z roku na rok ilość internautów korzystających z tego typu mobilnych rozwiązań się zwiększa.