Z czego składa się skuteczne pozycjonowanie stron internetowych? Oczywiście z działań w obrębie strony WWW, jak również poza nią – te pierwsze to optymalizacja on-page, która jest niezbędna, aby witryna została dostosowana z jednej strony do wymogów robotów Google, a z drugiej potrzeb użytkowników. Jakie czynności składają się na taką optymalizację i o czym nie można zapominać, by proces SEO okazał się skuteczny?

Pozycjonowanie stron internetowych a on-page SEO

Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO to jedne z pierwszych czynności, jakich podejmuje się specjalista. Ma on za zadanie dokładne przeanalizowanie tego, co znajduje się na stronie i zaplanowanie działań, mających na celu dostosowanie witryny do wymogów Google i użytkownika. Co składa się na on-page SEO?

Po pierwsze – optymalizacja HTML

To absolutna podstawa podstaw, o której pamiętać musi każdy specjalista SEO. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, oferowane np. tutaj: https://matt-kozlowski.com/

nie byłoby możliwe bez odpowiednich meta tagów, które są nie tylko bardzo przydatne dla użytkowników, ale przede wszystkim informują Google o tym, co znajduje się na stronie internetowej. Aby pozycje strony w Google były jak najwyższe, niezbędne jest więc zadbanie między innymi o tytuły, nagłówki i opisy description.

Po drugie – linkowanie wewnętrzne

Dużo więcej mówi się o linkowaniu zewnętrznym, dzięki któremu możliwe jest zwiększenie popularności strony w Internecie i zbudowanie jej autorytetu, jednak linki wewnętrzne również mają ogromne znaczenie. Jaki jest ich cel? Przede wszystkim linki wewnętrzne ułatwiają poruszanie się po stronie – zarówno użytkownikom, jak również robotom Google. Dlatego też linkowanie podstron czy wpisów w obrębie strony WWW jest istotne, podobnie jak umieszczanie linków w odpowiednich, tematycznych i zróżnicowanych anchorach.

Po trzecie – optymalizacja adresów URL

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest możliwe również dzięki odpowiednio sformatowanym adresom URL, które także mogą skutecznie podpowiadać użytkownikom oraz robotom Google, co znajduje się w obrębie danej witryny. Podstawą działań specjalisty jest więc ich odpowiednie przerobienie, np. z „http://domena.pl/75864758475” na http://domena.pl/nazwa-podstrony”.

Po czwarte – content

Wysokiej jakości treści to klucz do tego, by pozycjonowanie stron Google było skuteczne – niezbędne jest więc zweryfikowanie jakości oraz unikalności treści i ewentualne zastąpienie ich nowymi. Co wyróżnia dobry content? Przede wszystkim poprawność językowa, merytoryczność, tematyczność, odpowiednie formatowanie i oczywiście właściwe nagromadzenie słów kluczowych – dzięki temu działania SEO będą o wiele skuteczniejsze!

Po piąte – podstawy user experience

UX to zarówno funkcjonalność, jak i wygląd strony, dlatego też właściciel witryny i specjalista SEO powinni zadbać choćby o podstawy user experience. Mowa tutaj o właściwie zaprojektowanym menu, prawidłowej nawigacji na stronie, przyciskach CTA czy właściwej strukturze informacji. Tylko wtedy masz pewność, że użytkownik zostanie dłużej i wróci na Twoją stronę, co z kolei przełoży się na pozycjonowanie stron internetowych.

Optymalizacja on-page – samemu czy z pomocą specjalisty?

Pozycjonowanie stron samemu to ogromne ryzyko, wynikające przede wszystkim z braku odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Aby móc skutecznie przeprowadzić cały proces SEO, nie wystarczy tylko przeczytać dwie książki czy kilka artykułów w Internecie – w tej dziedzinie główną rolę gra bowiem praktyka, dzięki której specjaliści SEO nie zapominają o żadnym aspekcie optymalizacji pod kątem pozycjonowania strony i nie popełniają błędów. Niezależnie więc od tego, czy chodzi o działania on-page czy off-page, skorzystaj z usług specjalistów, dzięki którym pozycjonowanie stron internetowych jest skuteczne.

Pozycjonowanie stron internetowych on-page – czym jest i jakie ma znaczenie?