Po dwóch latach nowa obwodnica miasta wraz z pierwszym mostem na Wiśle jest już przejezdna. Uroczyste oddanie inwestycji ściągnęło wielu gości. Nowa trasa ma długość blisko 5 km i zaczyna się od ronda na skrzyżowaniu ul. Chemików i ul. Fabrycznej w Oświęcimiu i prowadzi do drogi wojewódzkiej nr 933 w Bobrku.- Północna obwodnica Oświęcimia to kolejna z kluczowych tras, jaka powstała w Małopolsce w ciągu ostatnich kilku lat. Konsekwentnie realizujemy więc największy w historii naszego regionu plan budowy dróg. Tylko do końca 2023 roku uda się nam dokończyć 14 obejść małopolskich miast. Oprócz Oświęcimia, będą to m. in. obwodnice Wolbromia, Gdowa, Babic, Miechowa czy Zatora – podkreśla marszałek Jacek Krupa, zapowiadając, że wszystkie budowy zakończą się do 2023 roku.
Jak dodaje prezydent Oświęcimia, inwestycja to też ogromna szansa na rozwój miasta. – To historyczna i największa inwestycja drogowa w mieście, obejmująca również budowę mostu na Wiśle. Obwodnica ułatwi dojazd do strefy gospodarczej, co sprzyjać będzie rozwojowi naszego miasta. Jednak przede wszystkim droga będzie służyć mieszkańcom Oświęcimia i ziemi oświęcimskiej. Oświęcim staje się dzięki temu coraz ważniejszym ośrodkiem w Małopolsce – zaznacza prezydent Janusz Chwierut. 

Budowa północnej obwodnicy kosztowała ponad 104 mln zł – ponad 87 mln zł pochodziło z UE, resztę dołożyło Województwo Małopolskie i lokalne samorządy, w tym: miasto Oświęcim, gmina Chełmek i powiat oświęcimski. 

Nowa trasa – która zmienia dotychczasowy przebieg drogi wojewódzkiej nr 933 – ma długość blisko 5 km. Jadący nią kierowcy będą przejeżdżać m.in. przez 5 rond czy estakadę na Wiśle i nad torami kolejowymi. W większości obwodnica jest jednojezdniowa – wyjątkiem jest tylko odcinek na ul. Chemików w Oświęcimiu, gdzie wytyczono dwie jezdnie.

Budując drogę zwrócono też uwagę na wszystkie aspekty bezpieczeństwa. Trasa jest więc w pełni oświetlona, odwodniona i wyposażona w specjalne „zielone tunele” dla zwierząt. W miejscach, w których jest duży ruch pieszy i rowerowy, powstały chodniki oraz ścieżki dla jednośladów (od ul. Nadwiślańskiej w Bobrku do drogi krajowej 44 w Oświęcimiu)

 Nowa droga ułatwi dojazd do firmy Synthos i strefy gospodarczej, która przez to stanie się atrakcyjniejsza. Ruch tranzytowy pojedzie przez obwodnicę, a kierowcom będzie łatwiej jeździć w Oświęcimiu. Skróci się też droga do Krakowa i na Śląsk. Droga połączyła też Oświęcim z Bobrkiem.

 


 

 

 

 

ZAPRASZAMY!