Od 1 września 2017r. obowiązuje nowy wzór legitymacji osoby niepełnosprawnej. Mały plastikowy dokument, przypominający dowód osobisty zawiera informacje w trzech językach i w alfabecie Braille’a. Dane o stopniu i rodzaju niepełnosprawności będą zaszyfrowane w kodzie QR.

Wnioski o wydanie legitymacji należy składać w Powiatowym Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Oświęcimiu, ul. Bema 4, pokój 4 (Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu).

Do wniosku dołącza się 1 aktualne zdjęcie o wym. 35×45 mm (format jak do dowodu osobistego).

Legitymacja wydawana jest na podstawie ostatniego prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności, o stopniu niepełnosprawności lub o wskazaniach do ulg i uprawnień.

Dokument będzie wystawiany na okres ważności orzeczenia, jednak nie dłuższy niż:
– 5 lat w przypadku legitymacji dokumentującej niepełnosprawność (dotyczy dzieci)
– 10 lat w przypadku legitymacji dokumentujących stopień niepełnosprawności wystawionych osobom, które nie ukończyły 60 roku życia.

Wydanie legitymacji jest bezpłatne, natomiast w przypadku wydania duplikatu legitymacji pobiera się opłatę w wysokości 15 zł.
Legitymacje wydane do 31 sierpnia 2017r. zachowują ważność na czas w nich określony bez konieczności ich wymiany!

Wnioski można pobrać osobiście lub ze strony internetowej www.pcproswiecim.pl

Szczegółowe informacje można uzyskać w siedzibie Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności, ul. Bema 4 lub pod numerem telefonu 33-842-23-29 wew. 114.

(foto: http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/582560)