Dyrekcja Szpitala Powiatowego w Oświęcimiu poinformowała, iż pacjenci skierowani na pobranie wymazu muszą uzgodnić rzeczywistą godzinę pobrania wymazu bezpośrednio z koordynatorem Punktu Pobrań w powiatowej lecznicy. Z koordynatorem można się skontaktować pod numerem telefonu 798 909 130, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 – 15.00.
Punkt Pobrań wymazów znajduje się w oznaczonym miejscu na terenie szpitala, od strony ulicy Szpitalnej.
Osoba skierowana na wymaz, oraz w przypadku badań komercyjnych, dzwoni pod podany wspomniany numer telefon 798 909 130 i podaje koordynatorowi następujące dane:
- imię i nazwisko
- numer PESEL
- kod zlecenia ( w przypadku POZ)
- adres zamieszkania ( w przypadku badań komercyjnych)
Nie ma możliwości poboru wymazów osób wcześniej nie zarejestrowanych, z powodu konieczności przygotowania próbek.
Pobrana próbka trafia do analizy do laboratorium COVID.
– Informacja o wyniku testu zostaje wprowadzona do systemu. Jest ona widoczna dla lekarza POZ w gabinet.gov.pl, dla pacjenta w Internetowym Koncie Pacjenta oraz w systemie EWP dostępnym dla Wojewódzkich i Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych – przybliża dyrekcja powiatowej lecznicy.
Jeśli wynik jest pozytywny, lekarz rodzinny poinformuje pacjenta o wyniku i o konieczności udania się do oddziału zakaźnego lub obserwacyjno-zakaźnego. Lekarz POZ przekazuje także informację do szpitala z oddziałem zakaźnym o fakcie skierowania pacjenta z potwierdzonym COVID-19.
W przypadku badań komercyjnych wyniki są przekazywane pacjentom telefonicznie lub na podany adres mailowy.
GODZINY PRACY PUNKTU POBRAŃ:
Poniedziałek, Wtorek, Środa, Piątek, Sobota i Niedziela w godzinach: 8.00 – 12.30,
Czwartek: 8.00 – 12.30 oraz 15.00 – 16.00.
Przy czym:
8.00 – 9.00 sanatoria
9.00 – 11.30 E-skierowania (POZ)
11.30 – 12.30 pacjenci z izolacji.
(Źródło: Szpital Powiatowy).