Zdjęcie z materiałem do wymazu.

Dyrekcja Szpitala Powiatowego w Oświęcimiu poinformowała, iż pacjenci skierowani na pobranie wymazu muszą uzgodnić rzeczywistą godzinę pobrania wymazu bezpośrednio z koordynatorem Punktu Pobrań w powiatowej lecznicy. Z koordynatorem można się skontaktować pod numerem telefonu 798 909 130, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 – 15.00.

Punkt Pobrań wymazów znajduje się w oznaczonym miejscu na terenie szpitala, od strony ulicy Szpitalnej.

Osoba skierowana na wymaz, oraz w przypadku badań komercyjnych, dzwoni pod podany wspomniany numer telefon 798 909 130 i podaje koordynatorowi następujące dane:

  • imię i nazwisko
  • numer PESEL
  • kod zlecenia ( w przypadku POZ)
  • adres zamieszkania ( w przypadku badań komercyjnych)

Nie ma możliwości poboru wymazów osób wcześniej nie zarejestrowanych, z powodu konieczności przygotowania próbek.

Pobrana próbka trafia do analizy do laboratorium COVID.

Informacja o wyniku testu zostaje wprowadzona do systemu. Jest ona widoczna dla lekarza POZ w gabinet.gov.pl, dla pacjenta w Internetowym Koncie Pacjenta oraz w systemie EWP dostępnym dla Wojewódzkich i Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych – przybliża dyrekcja powiatowej lecznicy.

Jeśli wynik jest pozytywny, lekarz rodzinny poinformuje pacjenta o wyniku i o konieczności udania się do oddziału zakaźnego lub obserwacyjno-zakaźnego. Lekarz POZ przekazuje także informację do szpitala z oddziałem zakaźnym o fakcie skierowania pacjenta z potwierdzonym COVID-19.

W przypadku badań komercyjnych wyniki są przekazywane pacjentom telefonicznie lub na podany adres mailowy.

GODZINY PRACY PUNKTU POBRAŃ:

Poniedziałek, Wtorek, Środa, Piątek, Sobota i Niedziela w godzinach: 8.00 – 12.30,

Czwartek: 8.00 – 12.30 oraz 15.00 – 16.00.

Przy czym:

8.00 – 9.00 sanatoria

9.00 – 11.30 E-skierowania (POZ)

11.30 – 12.30 pacjenci z izolacji.

(Źródło: Szpital Powiatowy).