Jak bez kosztów promować firmę w internecie?

Przedsiębiorcy, którzy stawiają pierwsze kroki w internecie czasem zupełnie niepotrzebnie przepłacają. Internet ma to do siebie, że koszty reklamy mogą być czasem dość niskie, a efekty bardzo zadowalające. Są również pewne sposoby, które nie pochłoną ani złotówki, ale potrzeba poświęcić trochę czasu, aby osiągnąć zadowalające wyniki w trakcie takiego promowania firmy. Jakie są to więc sposoby o których warto wiedzieć?

Katalogi stron i serwisy branżowe

Jeśli prowadzisz firmę, która jest ekspertem w określonej branży to dobrym rozwiązaniem jest dodanie informacji na portalach takich jak na przykład branżowy katalog firm lub agregatory stron firmowych o określonej specjalizacji. Zwykle na tego typu strony nie potrzeba płacić, aby dodać podstawowy wpis, czasem zdarzają się sytuacje, że specjalne wyróżnienia wpisów są dodatkowo płatne. Zaistnienie witryny firmowej w tego typu serwisach pozwala polepszyć pozycję strony przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania na określone frazy.

Social media

Serwisy społecznościowe czyli social media to doskonałe miejsce, aby promować firmę. Świetnym przykładem pod tym względem jest Facebook, który umożliwia firmom założenie bezpłatnej wizytówki w postaci fanpage. Za pośrednictwem fanpage firma może bardzo efektywnie promować własne produkty i usługi oraz nawiązywać bezpośredni kontakt z osobami zainteresowanymi ofertą firmy. Warto w kontekście social media wspomnieć jeszcze o serwisach LinkedIn oraz Instagram. Praktycznie każda firma, która chce być bliżej swoich klientów ma oficjalne konto firmowe na portalach społecznościowych.

Google Maps oraz Google Moja Firma

Usługa Google „Moja Firma” jest bezpłatnym narzędziem pozwalającym na kontrolę tego co wyświetla się użytkownikom w wynikach wyszukiwania oraz na mapie Google w kontekście własnej firmy. Dzięki temu można mieć kontrolę nad tym jak atrakcyjna będzie wizytówka firmy w wynikach wyszukiwania oraz określić przykładowo pod jakimi słowami kluczowymi klient będzie w stanie odnaleźć przedsiębiorstwo na mapie.