Telemarketing

2 min czytania
Telemarketing

Telemarketing, inaczej telesprzedaż jest specjalnym sposobem użycia telefonu w działalnościach marketingowych. Usługi telemarketingowe mogą odbywać się na dwa sposoby. Uruchomienie specjalnych linii telefonicznych może służyć do odbierania telefonów od klienta lub nadawania wiadomości do klienta. W naszym kraju rozwój telemarketingu nastąpił od 1997 roku. Telesprzedaż ma na celu nakłanianie telefoniczne do kupna danego produktu lub oferowanych usług, ale również pozyskiwanie klientów i podejmowanie wszelkich działań mających na celu ich utrzymanie. Dzięki usługom telemarketingowym firmy znacznie zwiększają zyski, a koszty związane ze sprzedażą są mniejsze. Telesprzedaż jest usługą, która pozwala traktować każdego klienta w sposób indywidualny. Osoby zajmujące się sprzedażą telefoniczną nazywane są telemarketerem. Taka osoba wymaga charyzmy, dobrej dykcji oraz odpowiedniego, przyjemnego głosu. Konsultanci telesprzedaży prowadząc rozmowy telefoniczne mogą przedstawić klientowi dana ofertę i pokierować nią w takim sposób, aby stała się ona dość atrakcyjna i zadowalająca dla rozmówcy.

Rodzaje oraz plusy i minusy telesprzedaży

Telesprzedaż w dzisiejszych czasach stała się dość popularnym rozwiązaniem. Wyróżnić możemy cztery główne rodzaje telemarketingu. Pierwszym z nich jest telesprzedaż (zamówienia odbywają się z katalogów lub reklam). Drugim rodzajem telemarketingu jest pielęgnowanie kontaktów (rozwiązanie to pozwala na wykonanie częstych telefonów do klientów, aby utrzymać istniejące kontakty). Kolejnym rodzajem jest identyfikacja, która pozwala na poszukiwanie i ocenę nowych potencjalnych klientów, aby zachęcić ich do dokonania zakupu. Ostatnim rodzajem telemarketingu może być obsługa klienta i pomoc techniczna. Na rynku możemy wyróżnić także telemarketing przychodzący, który sprowadza się do odbioru rozmów od klientów oraz telemarketing wychodzący, polegający na wykonaniu połączeń telefonicznych zarówno od obecnych klientów i tych potencjalnych. Telesprzedaż niesie za sobą wiele zalet i wat. Zaleta takiej usługi może być oszczędzanie czasu i pieniędzy jakie należy zainwestować. Większość osób uważa, że telesprzedaż jest usługą zbyt nachalną. Jest to wada, która odnosi się do usług telemarketingu.

Skuteczne narzędzia sprzedaży

Telemarketing jest usługą bardzo skuteczną i bardzo podatną na rozwój. W każdej firmie, można zwiększać ilość osób odpowiedzialnych za rozmowy z klientami, a zarazem inwestować w rozwój ich kompetencji miękkich i techniczną wiedzę. Fundamentem telemarketingu jest dobranie odpowiedniego zespołu, któremu powierzymy wszystkie obowiązki. Należy pamiętać, że dobrze przeprowadzona rozmowa, znacznie zwiększa szansę na sukces i sfinalizowanie transakcji. A przecież każdej firmie oto właśnie chodzi. Telesprzedaż to skuteczne narzędzie biznesowe, dzięki któremu możemy pomnożyć zysk w firmie. Pozwala także w krótkim czasie pozyskać nowych klientów i podtrzymać relację ze stałymi, potencjalnymi klientami. Takie usługi telemarketingowe są doskonałą inwestycją, w krótkim czasie mogą same na siebie zarabiać, a w dalszym kroku pozwoli uzyskać zadowalający dochód. Odpowiednie usługi telemarketingowe i odpowiednio wykwalifikowana kadra to połowa sukcesu.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

oswieciminfo_kf