Obsługa telefoniczna klienta, w tym obsługa reklamacji, help desk czy badania marketingowe, to zadania, do których wcale nie trzeba tworzyć w firmie osobnego działu – można zdecydować się na outsourcing i powierzyć tego typu obowiązki doświadczonemu call center, które wszystkim zajmie się w imieniu marki. Co więcej, można wybrać także dodatkowe usługi, jak monitoring płatności, które znacznie pomogą firmie w rozwoju.

Help desk i pozostałe działy pomocy dla klienta

Dobrze rozwinięta, kompleksowa obsługa klienta jest bardzo ważnym aspektem prowadzenia każdej firmy. Dzięki ułatwionemu kontaktowi telefonicznemu, klient może szybko zgłosić problem z zakupionym sprzętem lub uzyskać potrzebne informacje czy pomoc w innych kwestiach, dzięki czemu rośnie jego zaufanie do marki oraz zwiększa się szansa, że ponownie będzie chciał skorzystać z jej usług. Stworzenie osobnego działu obsługi w swojej firmie to kosztowne rozwiązanie, wymagające przeprowadzenia dodatkowej rekrutacji, szkoleń oraz wysokich opłat związanych z utrzymaniem nowej kadry. Bardziej korzystnym rozwiązaniem jest outsourcing – zatrudnione call center zajmie się takimi zadaniami, jak obsługa reklamacji, help desk, badania ilościowe i jakościowe oraz monitoring należności.

Dlaczego warto zdecydować się na firmę zewnętrzną? Przede wszystkim nie trzeba ponosić wysokich kosztów zatrudnienia dodatkowych osób oraz rozbudowywać struktury swojego przedsiębiorstwa o dodatkowy dział, który nie jest bezpośrednio związany z głównym celem marki. Dzięki temu firma może skupić się na podstawowych działaniach, które przynoszą jej największy zysk. Będzie przy tym miała zapewnioną obsługę klienta na bardzo wysokim poziomie, dzięki czemu marka zbuduje bardzo pozytywny wizerunek w świadomości swoich odbiorców, co ma kluczowy wpływ na jej rozwój. Doświadczone call center obsłuży każdego klienta na najwyższym poziomie, zapewniając mu dostęp do aktualnych informacji oraz odpowiednią pomoc w każdej problemowej sytuacji.

Kiedy konieczny będzie dział obsługi reklamacji?

Każda firma, która zajmuje się produkcją i sprzedażą wszelkiego typu towarów, powinna posiadać dział obsługi reklamacji – ułatwi to organizację spraw związanych ze zwrotem lub wymianą produktów w czasie określonym przez firmę lub w przypadku uszkodzenia danego sprzętu. Konsultanci call center sprawnie obsłużą każde zgłoszenie klienta, przekazując niezbędne informacje odnośnie całego procesu reklamacji.

Obsługa reklamacji i badania marketingowe, czyli jakie obowiązki z zakresu obsługi klienta możesz zlecić firmie zewnętrznej?

Na czym polega help desk?

Dział helpdesk to inaczej obsługa gwarancyjna oraz wsparcie techniczne klienta. Przeszkoleni konsultanci będą odbierać zgłoszenia od klientów, którzy borykają się z różnego typu problemami, np. odnośnie pierwszego uruchomienia sprzętu lub jego awarii. W przypadku sytuacji, z którymi klient może poradzić sobie samodzielnie, przy wsparciu konsultanta, problem może zostać rozwiązany zdalnie, w innych sytuacjach konsument zostanie skierowany do działu gwarancyjnego. Zostanie także poinformowany o zasadach napraw gwarancyjnych, czasu oczekiwania itp.

Badania marketingowe – dlaczego są tak ważne dla firmy?

Badania marketingowe, ilościowe i jakościowe, przeprowadzane wśród grupy odbiorczej marki, pozwalają zyskać wiele cennych informacji, które mogą mieć znaczący wpływ na jej rozwój. Sytuacja na rynku, potrzeby klientów oraz ich opinie – to wszystko może być kluczowe przy planowaniu strategii przedsiębiorstwa. Wykwalifikowani pracownicy call center opracują odpowiednią ankietę, opartą na potrzebach danej marki, oraz przeprowadzą badanie jakościowe wśród wybranej grupy docelowej poprzez rozmowę telefoniczną.

Monitoring płatności, czyli sposób na zwiększenie płynności wpływów

Wiele firm boryka się z problemem nieopłacanych w terminie faktur, wystawianych kontrahentom czy klientom – prowadzi to do trudnych sytuacji i braku płynności finansowej, co może skutecznie zablokować rozwój marki. Aby temu zapobiec, warto skorzystać z usługi monitoringu płatności – doświadczeni pracownicy będą monitorowali należności pod kątem terminowego ich opłacenia, dzięki czemu kwestie finansowe pozostaną pod stałą kontrolą firmy.