Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Oświęcim

Jak zostać księgową?

Księgowa to od lat niezwykle popularny zawód, który kojarzy się z wysokimi zarobkami i pewnością zatrudnienia. Co ważne zawód ten daje duże perspektywy pracy, gdyż obsługi finansów potrzebuje każda firma. Obowiązkowość, analityczne myślenie, czy dobra organizacja to jeden z cech, którymi powinny się charakteryzować osoby, dla których celem jest praca księgowa Kraków to bogactwo ofert pracy dla księgowych, dzięki czemu żaden dobry finansista nie zostanie bez pracy. Jak zostać księgowym i jakie kwalifikacje trzeba posiadać?

Księgowa – niezbędne kwalifikacje

Zawód księgowego wymaga dobrej znajomości programów księgowych, analitycznego umysłu i dokładności. Księgowa musi charakteryzować się również doskonałą znajomością przepisów i umiejętnością kontaktów z urzędnikami, a więc niezbędna jest wysoka kultura osobista i opanowanie. Większość pracodawców wymaga ukończonych studiów wyższych, ale trzeba pamiętać, że nie ma kierunku studiów, który by przygotowywał precyzyjnie do bycia księgowym. Z tego powodu osoby, które chcą pracować w tym zawodzie, zazwyczaj kończą studia z finansów, rachunkowości, ekonomii lub zarządzania. Chcąc uzupełnić wiedzę, należy udać się na dodatkowe kursy i szkolenia. Oczywiście można zostać księgowym bez wykształcenia wyższego, kończąc odpowiedni kurs. Jednak bez studiów nie ma szans na zostanie głównym księgowym, który w dużej firmie może liczyć na bardzo dobre zarobki. Osoby po kursach zazwyczaj pracują w niewielkich firmach lub biurach rachunkowych.

Gdzie można znaleźć pracę jako księgowa?

Ofert pracy dla księgowych jest bardzo dużo, co sprawia, że dobrzy specjaliści nie muszą martwić się o zarobek. Księgowi zazwyczaj znajdują zatrudnienie w działach finansowych firm, w placówkach publicznych (np. w teatrach, na uczelniach, w szkołach itd.) oraz w biurach rachunkowych, które mogą również prowadzić samodzielnie w formie jednoosobowej działalności gospodarczej. Każda z tych form zatrudnienia różni się między sobą i może obejmować różny zakres obowiązków. W prywatnych firmach księgowa zazwyczaj zajmuje się rozliczeniem zleceń, przyjmowaniem i wystawianiem faktur, dbaniem o prawidłowe zarządzanie finansami i przygotowywaniem raportów i sprawozdań finansowych. Natomiast w biurze rachunkowym do głównych zajęć należy: doradztwo finansowe, przygotowywanie rozliczeń podatkowych i wyliczanie należnych składek, ważny jest również kontakt z klientem.