Prowadzenie wartościowego fanpage na Facebooku

Prowadzenie firmowego facebooka wymaga zaangażowania i dobrych pomysłów, aby skutecznie zachęcić ludzi do zostania na dłużej. Warto przyjrzeć się kilku sprawdzonym sposobom, które mogą wpłynąć pozytywnie na postrzeganie marki na Facebooku.

Unikalne i interesujące treści

Użytkownicy chętniej skorzystają z unikalnej i wartościowej treści jeśli podparta jest ona doświadczeniem samego sprzedawcy. Jeśli uznają go za autorytet w danej dziedzinie, to tym chętniej będą powracać, aby dowiedzieć się czegoś nowego w wybranym temacie. Prowadzenie fanpage na facebooku powinno być tożsame z dostarczaniem wysokiej jakości treści dla użytkowników. Musi to być to coś co przykuwa wzrok i wzbudza zainteresowanie, ale jednocześnie nie może być to specjalistyczny tekst, który może znudzić przeciętnego użytkownika, który nie porusza się w danej branży. Inaczej ma się profil czysto specjalistyczny. Tam możemy sobie pozwolić na branżowy slang.

Aspekt graficzny jest priorytetem

Publikując artykuły należy raczej unikać sytuacji dodawania jedynie czystego tekstu. Warto, a nawet trzeba urozmaicić posty poprzez dodanie multimediów w postaci grafik, zdjęć lub filmów wideo. Należy zwrócić baczną uwagę na jakość dostarczanych grafik. Jeśli kolorystyka będzie fatalna, zdjęcia wykonane w kiepskiej jakości i niedostosowane do treści to z pewnością odniesie to negatywne wrażenie na użytkownikach.

Promocje i konkursy

Jeśli rozważamy płatną reklamę na Facebooku to zorganizowanie konkursu pozwoli uzyskać jeszcze lepsze wyniki. Promowanie strony na fb będzie znacznie bardziej efektywne jeśli pozwolimy naszym użytkownikom wykazać się kreatywnością w konkursie oraz zaangażować ich w różnorakie konkursy i promocje. Warto przy tym podkreślać wagę danej promocji motywując to tym, że dana promocja lub konkurs jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla wybranej grupy użytkowników, którzy polubili fanpage.

Zachęcanie do działania

Dużym powodzeniem cieszą się posty zawierające możliwość interakcji, uzyskiwane jest to poprzez wezwanie do działania. Przykładowo zadając pytanie można zmotywować osoby do tego, że po przeczytaniu tekstu wypowiedzą się na dany temat zostawiając komentarz pod danym wpisem. Warto też zachęcać użytkowników do nadsyłania swoich prac, zdjęć lub tekstów z nagrodą w postaci opublikowania ich treści na fanpage’u.

Udzielanie się w komentarzach

Prowadzący fanpage powinien zdawać sobie sprawę, że zamieszczenie postu na wallu to nie wszystko. Ważna jest interakcja w komentarzach, odpowiadanie na zadawane pytania, rozwiązywanie konfliktów pomiędzy użytkownikami i ogólne dbanie o jakość treści wysyłanych przez innych poprzez moderację.