Wszystkie działania przeprowadzane na firmowej stronie internetowej powinny mieć swój cel. Analogicznie sytuacja wygląda z publikowaniem treściami - musi ona spełnić określone cele. Przede wszystkim ma za zadanie zaciekawić odbiorcę, zatrzymać go dłużej w witrynie by finalnie zapewnić sprzedaż towaru lub usługi. Treść na stronie powinna również współgrać z wymaganiami algorytmu Google. Żeby klient w ogóle mógł trafić na naszą witrynę, ta powinna mieć odpowiednio wysoką pozycję w wynikach wyszukiwań. To właśnie drugi cel zamieszczania wartościowych wpisów na stronę internetową. Jednak nie od dziś wiadomo, że treść treści nie równa, ta idealna powinna być odpowiednio zoptymalizowana, żeby przyniosła maksymalne korzyści. Jak to zrobić? Dowiesz się z poniższego poradnika.
Każdego dnia w internecie publikowane są miliony tekstów, raportów czy też artykułów. Jak wyróżnić swoją treść w tym gąszczu słów? Nie jest to zadanie proste, ale istnieje kilka sposobów, dzięki którym Twoja witryna firmowa będzie wyżej w rankingu firm. Poniżej 4 najskuteczniejsze sposoby, które wykonane profesjonalnie (niekoniecznie tanio) przyniosą ogromny efekt.
Przyciągający uwagę nagłówek
Szukając w wyszukiwarce Google interesującego Nas tematu, usługi czy też produktu, pierwsze co rzuca się w oczy jest właśnie nagłówek. Stąd tak ważna jest jego rola w pozycjonowaniu witryny. Dobrze skonstruowany nagłówek powinien nie tylko zaciekawiać odbiorców, ale również nieść za sobą jasny przekaz zachęcający odbiorcę do działania.
Przykłady skutecznych nagłówków:
- Pozycjonowanie stron Kraków - poznaj 3 najlepsze firmy
- 8 sprawdzonych sposobów na wysoką pozycję w Google
Prezentacja strony
Ok, nagłówek przyciągnął uwagę potencjalnego odbiorcy, ale ten nie daje się tak szybko przekonać do kliknięcia w link. Przechodzi więc do czytania opisu strony - to drugi, po nagłówku, bardzo ważny element, który musi zostać odpowiednio zoptymalizowany, jeśli ma skutecznie pozycjonować stronę internetową.
Wielu właścicieli witryn nie docenia znaczenia tag description a to idealne narzędzie zachęcające do odwiedzin witryny. Co ważne, dobrze napisany opis strony działa zarówno na boty jak i użytkowników. Jak przygotować dobre opis meta description?
- zachowaj unikalność - algorytmy Google bez problemu znajdą zduplikowane treści co negatywnie wpłynie na ocenę strony,
- nie przesadzaj z ilością znaków - prawidłowy opis musi wyświetlać się także na urządzeniach mobilnych,
- call to action - użytkownik chce być wezwany do działania,
- koniecznie zastosuj słowa kluczowe - zostaną one pogrubione, jeśli użytkownik będzie ich wyszukiwał.
- podaj pierwszą informację o cenie.
Nagromadzenie słów kluczowych
Każda profesjonalna firma zajmująca się pozycjonowaniem stron, przed podjęciem jakichkolwiek działań przygotowuje wspólnie z klientem listę najważniejszych słów kluczowych, na które dana strona internetowa ma być pozycjonowana. Zazwyczaj są to frazy związane z daną branżą, produktem czy też usługą, które najchętniej wyszukują potencjalni klienci. Powinny zostać one uwzględnione przy optymalizacji strony.
Jak dużo ich umieszczać w tekście, żeby pozycjonowanie strony przynosiło efekt? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Algorytm Google cały czas ewoluuje a jego wymagania ulegają ciągłej zmianie. Na pewno frazy te muszą się pojawiać w wielu miejscach, w różnych formach gramatycznych i różnych kontekstach.
Linkowanie
Linki, linki i jeszcze raz linki. Wbrew pozorom nie mówimy tutaj o jednej z najpopularniejszych metod pozycjonowania stron internetowych - link building, mowa tutaj o linkowaniu wewnętrznym. Jego podstawowym celem jest zatrzymanie uwagi odbiorcy na dłużej w obrębie Naszej witryny.
Tworząc tekst na firmowego bloga często w mniejszym stopniu poruszamy temat, który został szczegółowo rozwinięty przy okazji innego tekstu. Świetnym rozwiązaniem będzie umieszczenie linku do tego tekstu - odbiorca może wówczas rozszerzyć wiedzę na dany temat. W ten sposób spędzi na naszej stronie internetowej więcej czasu co przekłada się na pozytywny ranking.
Zanim zaczniesz jakiekolwiek działania związane z pozycjonowaniem strony i wybierzesz ofertę agencji SEO, skorzystaj z audytu SEO!