obsługa fanpage dla firm

Nie ważne czy prowadzimy restaurację, blog o fryzurach lub pensjonat w górach. Chcemy by świadczone przez nas treści czy też usługi zobaczyło jak najwięcej osób. W skutek czego wzrok zaczynamy kierować ku portalowi FB - widząc w nim szansę na niedrogie wypromowanie naszego przedsiębiorstwa. Niestety, portal Facebook odnosi się do całego świata, a każdy z nas wie - ważny jest pieniądz. Bez inwestycji w płatne reklamy wybicie fanpage będzie nie do zrobienia (o ile nie mamy na myśli Fanpage, gdzie wrzucać będziemy śmieszne kotki bądź też inne obrazki). Istnieje jednak wyjście! Niniejszym będziemy mogli podać opcje, aby przy odrobinie pracy wypromować stronę fanpage.

1. Zawartość merytoryczna

Kluczowym pomysłem na promowanie fanpage jest generowanie unikalnej treści, jednakże nie randomowych, tylko angażujących. Czym są angażujące wpisy na FB? Po prawdzie można przyjąć, że są nimi te wpisy, które zawierają niezbędne info bądź te po których zachodzi interakcja. Biorąc pod uwagę fakt, że jesteśmy fachowcami w swojej branży - jesteśmy w stanie użyć narzędzia jakim jest Facebook aby podzielić się z odbiorcą naszej strony fanpage zdobytą wiedzą. Opracujmy odpowiedni post, lub też inny tekst poradami branżowymi, a w stu procentach będą chętni do jej przeczytania oraz polecenia innym użytkownikom. Tak na prawdę jeżeli licznik polubień fanpage wskazuje na piękne i okrągłe zero, to żadnymi siłami – nie uda nam się go wybić bez wykorzystania dodatkowych działań.

Biorąc powyższe stwierdzenia pod uwagę, musimy skupić się na oznajmieniu odbiorców Facebooka, że stworzyliśmy fajny opis. Opcjonalnie możemy także pójść w kierunku płatne (zdecydowanie prościej...no ale jednak...trzeba zainwestować) lub też bezpłatne (bądź 2 ścieżkami za jednym razem ;)). Obierając tę opcję "za pieniądze", działamy za pośrednictwem reklamowej kampanii znajdującej się w menadżerze reklam Facebook business, tam nasz cel marketingowy ustawiamy na aktywność odnośnie tworzonego wpisu. Jeśli kompletnie nie masz pojęcia o płatnej kampanii reklamowej na portalu FB, a potrzebujesz z niezwykłą dokładnością dotrzeć do fanów – skontaktuj się z naszą agencją interaktywną.

Jednak w przypadku kiedy postawimy na tym, że chcemy obrać bezpłatną drogę promocji, należy zainteresować się grupami dyskusyjnymiktóre prowadzą działalność na Facebooku. W tym miejscu zasada jest bardzo przejrzysta – posiadamy tekst, który zainteresuje właściwą grupę klientów – piszemy o tym na grupie powiązanej. Jeżeli zatem napisaliśmy wartościowy według nas tekst (lub interesujący artykuł na firmowy blog: o ile takim dysponujemy) odnośnie odnośnie zioła jakim jest skrzyp polny, wtedy zamieszczamy nasze info na którąś z grup poświęconych ziołom czy ziołolecznictwu. Może niektórym z Was wyda się to niedorzeczne, mianowicie ludzie na portalu społecznościowym FB bardzo lubią zawierać grupy, tak więc najpopularniejsza grupa odnosząca się do ziołolecznictwa zrzesza...uwaga ponad 25 tysięcy zainteresowanych. Duża liczba? Nie wierzysz? Możesz to sam sprawdzić. Co następnie? Nic innego nie pozostaje jak cierpliwie czekać. O ile wrzucone informacje na prawdę okażą się się przydatne, potrafią zaciekawić, wówczas osoby je docenią i najprawdopodobniej zaczną lubić nasze posty. Pamiętajmy jednak, iż grupy dyskusyjne bywają w pewnym sensie hermetyczne i mają własne zasady. Napisz do nas nim rozpoczniesz działać. Postaraj się pamiętać również o fakcie, że nie tylko powinieneś czerpać, ale także dawać to znaczy nie parać się wyłącznie edycją jednostki reklamy, jednak za jednym razem wspierać oraz aktywnie uczestniczyć w komentarzach wypowiedzi pozostałych uczestników.

2. Ważna rzecz: komentarze

Spójrzmy na komentarze. Zalecamy wykorzystanie ich w przypadku promowania fanpage na Facebooku. To także nie jest trudne. Zamieszczamy komentarze uważnie pod wpisami odbiorców FB na innych fanpejdżach lub grupach dyskusyjnych. Nie zapominajmy, jeśli komentujemy posty na fanpage firmy z naszej branży, to nie wiem jak byśmy się nie starali i pomagali, możemy zostać zbanowani przez admina profilu fanpage (każdy się obawia konkurencji). Niemniej jednak, jeśli będziemy starali się tworzyć w swoim środowisku otoczkę kogoś, kto się na czymś zna – zostanie to odebrane pozytywnie, następnie nie sprawi nam już trudności zdobycie następnych lajków.

promowanie fanpage

3. Udostępniaj, a pozostali również Cię udostępnią

Kolejnym sposobem promowania strony fanpage jest udostępnianie wrzucanych postów. Polecanie dalej treści od innych osób stało się najbardziej popularną wersją wpisów na portalu FB. Gdy przesyłanie innym użytkownikom treści z branżowych profili fanpage raczej nie da nam oczekiwanych fanów, to poniekąd udostępnienie poprzez kogoś innego naszego firmowego fanpage bądź wybranego postu jest super sposobem do stworzenia nowych fanów. Jak do tego dojść? Odnośnie tego powinniśmy spoglądnąć na wymianę barterową. Skontaktujmy się z innym administratorem profilu fanpage bezpośrednio związanego z tym co robimy, a potem przekonajmy tą osobę żeby udostępnił nasz autorski wpis na własnym profilu fanpage.

Liczmy się z faktem, iż my również winniśmy coś zaproponować. Bez dwóch zdań najodpowiedniejsze będzie share to share, niemniej zakładając, że jesteśmy stroną zwracającą się w sprawie pomocy: interpretujemy to w taki sposób, że jesteśmy „mniejsi”. Z tego względu wspomniana wymiana będzie mało satysfakcjonująca dla naszego wspólnika. Przez to powinniśmy go zachęcić do współdziałania: np. jedyną w swoim rodzaju interesującą treścią posta/artykułu. Możemy go również zaangażować do współpracy trochę w bardziej materialny sposób :]. Jak? Ciężko podać ogólną instrukcję. Na skutek czego, jeżeli zajmujemy się fotografią to przedstawmy opracowane prace fotograficzne, nasza specjalizacja to hand-made? Dajemy nasze prace. Posiadamy dom rekreacyjny nad jeziorami mazurskimi? Przedstawmy upust z ceny na pokój. Prawdopodobnie początkiem nasza „znajomość” będzie platoniczna, jednak w ostateczności nie dowiemy się tak naprawdę? Jest taka możliwość, iż w końcu stanie się to wszystko nieco bardziej emocjonalne ;]. Na portalach społecznościowych pojawił się również nowy typ odbiorców: tj. influancerzy. To tacy użytkownicy, którzy za odpowiednią opłatę rozpromują nas, przykładowo generując branżowy artykuł na własnym blogu bądź fanpage. Parę ciekawych informacji odnośnie "influancerów" przeczytacie w tym arcie.

4. Niezbędne są tagi

Hashtag nie odgrywa na FB aż tak znaczącej roli, jak dla Instagramu, jednak nie jest prawdą, że możemy je całkowicie ignorować. Skutkiem czego pamiętajmy o dodawaniu #TAGÓW w naszych postach. Z całą pewnością nam to kompletnie nie zaszkodzi, a może znajdzie się „zabłąkana duszyczka”, która po tagach szuka info oraz natrafi nie inaczej właśnie na naszą stronę.

5. Wyjdź poza internet!

Jak wypromować fanpage innymi sposobami? Pewnie natraficie na setki innych pomysłów w Internecie. Dlatego też ja na sam koniec tegoż artykułu przedstawię Wam taką poradę, o której bardzo często nie pamiętamy. Uwaga, wystarczy po prostu...promocja naszego fanpejdża w "realnym życiu". W skutek czego konwersujmy o jego strukturze na spotkaniach ze swoimi kumpelami (tylko uwaga nie natrętnie, ponieważ prędzej któregoś z naszych znajomych aniżeli utwierdzimy w przekonaniu, iż warto sprawdzić Facebooka), abstrahując od tego zawieśmy w firmie na tablicy wzmiankę o istnieniu naszej strony coby kontrahenci odszukali nas w Social Media. Postarajmy się również zamieścić powyższą informację również na między innymi takich materiałach reklamowych jak ulotki reklamowe, wizytówki firmowe itp. Przechodząc do setna kwestii, możemy zastosować miliony sposobów, żeby osoby, które pozwolą na to, aby osoby bez wykorzystania sieci zobaczyli naszą działalność na portalu Facebook. Rozpoczynając od pisania sformułowania "polub nasz profil fanpage" na opakowaniu papierowym, które puby dają do kebabów aż po plakat ze sloganem „znajdziesz nas na portalu Facebook”, zawieszony w widocznym miejscu naszego pensjonatu wczasowego w Bukowinie Tatrzańskiej.

Są to tylko niektóre z rozwiązań, które pomogą Ci wypromować fanpage w Social Media, albo przysporzą Ci motywacji do podjęcia właściwych działań na FB. Jednakże pod żadnym pozorem nie powinniśmy się stosować wyłącznie do tych wspomnianych. Jest wiele innych motywatorów, takie nieco bardziej trudne (np. tak zwane profesjonalne działania RTM), inne nieskomplikowane, jednak nieczęsto pochwalane, przykładowo unikany spam e-mailowy: możemy jednak trzymać się zasad: nie istotne co mówią, istotne że mówią. Jeżeli poszukujesz zaś prawdziwych znawców od promocji strony fanpage na Facebooku, zadzwoń do nas ;-]

obsługa firm na FB