Tracisz klientów? Jesteś pewien, że dobrze sprawdziłeś dlaczego?

2 min czytania
Tracisz klientów? Jesteś pewien, że dobrze sprawdziłeś dlaczego?

Tracisz klientów? Jesteś pewien, że dobrze sprawdziłeś dlaczego?

Masz siłownię, bar lub salon fryzjerski? Liczba klientów zaczęła się ostatnio zmniejszać? Sprawdź czy nie naruszyłeś którejś z podstaw każdego biznesu.

Podstawą biznesu jest balans popytu i podaży na usługę lub towar. U Ciebie mogło się nic nie zmienić, ale ta podaż mogła wzrosnąć. Możliwe, że o tym nie wiesz, a właśnie pojawiła się konkurencja, która podbiera Ci klientów. Zapewne zaoferowała coś extra, bo dopiero wchodzi na rynek.

Czy nie miałeś ostatnio skarg na któregoś ze swoich pracowników? Być może zacząłeś z kimś się mijać i od dawna nie kontrolowałeś jak zachowuje się w pracy? Wysłanie udawanego klienta, np. kolegę czy członka rodziny może nie być takim irracjonalnym pomysłem.

Remont. Sprawa może być banalna.

To na co Ty z dnia na dzień przymykałeś oko, stało się nieznośne dla Twoich klientów. Owszem, do pewnego momentu byli gotowi to zaakceptować, ale stan Twoich wnętrz się pogarszał, a Ty nadal myślałeś że wszystko jest ok. Czas spojrzeć na ściany i zacząć odnowienie. Poszukaj dobrych farb w atrakcyjnej cenie, np. beckers light gray, a następnie przystąp do działania.

Przy wszystkich powyższych pamiętaj o jednym: najlepsza jest szczera rozmowa z klientami których wciąż masz. Nie ma lepszego źródła informacji niż oni, ale trzeba być gotowym na krytykę i wręcz do niej zachęcać. Szczerej rozmowy nie zastąpi nic. Listy, topki, a przede wszyskim artykuły dotyczące biznesu na biznesss.pl i http://biznesssowo.pl/.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

oswieciminfo_kf