Tracisz klientów? Jesteś pewien, że dobrze sprawdziłeś dlaczego?

Masz siłownię, bar lub salon fryzjerski? Liczba klientów zaczęła się ostatnio zmniejszać? Sprawdź czy nie naruszyłeś którejś z podstaw każdego biznesu.

Podstawą biznesu jest balans popytu i podaży na usługę lub towar. U Ciebie mogło się nic nie zmienić, ale ta podaż mogła wzrosnąć. Możliwe, że o tym nie wiesz, a właśnie pojawiła się konkurencja, która podbiera Ci klientów. Zapewne zaoferowała coś extra, bo dopiero wchodzi na rynek.

Czy nie miałeś ostatnio skarg na któregoś ze swoich pracowników? Być może zacząłeś z kimś się mijać i od dawna nie kontrolowałeś jak zachowuje się w pracy? Wysłanie udawanego klienta, np. kolegę czy członka rodziny może nie być takim irracjonalnym pomysłem.

Remont. Sprawa może być banalna.

To na co Ty z dnia na dzień przymykałeś oko, stało się nieznośne dla Twoich klientów. Owszem, do pewnego momentu byli gotowi to zaakceptować, ale stan Twoich wnętrz się pogarszał, a Ty nadal myślałeś że wszystko jest ok. Czas spojrzeć na ściany i zacząć odnowienie. Poszukaj dobrych farb w atrakcyjnej cenie, np. beckers light gray, a następnie przystąp do działania.

Przy wszystkich powyższych pamiętaj o jednym: najlepsza jest szczera rozmowa z klientami których wciąż masz. Nie ma lepszego źródła informacji niż oni, ale trzeba być gotowym na krytykę i wręcz do niej zachęcać. Szczerej rozmowy nie zastąpi nic. Listy, topki, a przede wszyskim artykuły dotyczące biznesu na biznesss.pl i http://biznesssowo.pl/.