Co to jest audyt SEO?

Jeśli masz już stronę internetową, to normalne, że chcesz dbać o jej jakość i widoczność w sieci. Tylko nowoczesna i odpowiednio zoptymalizowana witryna przynosi zyski. Jednak wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak sprawdzić kondycję swojej strony WWW. Odpowiedź jest jedna – audyt SEO. Dowiedz się już teraz, co to jest i na czym polega.

Na czym polega SEO?

Na początku wypada wyjaśnić, co to jest SEO.

Działania SEO to wszystkie działania, które mają na celu wywindowanie Twojej strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Im wyższą pozycję będziesz zajmował, tym większa szansa, że to właśnie na Twoją stronę WWW wejdą użytkownicy i skorzystają z Twojej oferty.

Optymalizacja SEO odbywa się przede wszystkim w obrębie strony internetowej (On-Site). Mówimy tutaj o optymalizacji treści i optymalizacji technicznej.

Pierwsza z nich dotyczy m.in. słów kluczowych, stosowania nagłówków H1, H2 itd. czy meta danych. Aspekt techniczny to dbanie o poprawną strukturę strony czy szybkość jej ładowania.

Nie można jednak zapomnieć także o działaniach wokół witryny. Chodzi przede wszystkim o zbudowanie wartościowego link buildingu. Proces polega na pozyskiwaniu linków do Twojej witryny z zaufanych źródeł.

Co dają działania SEO?

Z działań SEO korzystają dziś małe firmy, prywatne blogi i olbrzymie korporacje. To podstawa, bez której obecność w sieci przestaje być efektywna.

Skuteczne SEO to:

  • budowa lepszej widoczności – lepsza pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania (SERP), czyli m.in. przewaga nad konkurencją,
  • dostęp do większej liczby użytkowników – im większa liczba osób odwiedza Twoją stronę WWW, tym większa szansa na lepsze wyniki sprzedaży,
  • zyski i trwałość – dobrze poprowadzone działania optymalizacyjne dają wymierne i długofalowe efekty.

Audyt SEO. Definicja, cele i skuteczność. Poradnik dla początkujących

Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO to szczegółowa analiza Twojej strony internetowej. Wynikiem takiego audytu jest raport, z którego dowiesz się, jakie elementy witryny działają dobrze, a które warto poprawić.

Audyt SEO analizuje m.in.:

  • ogólną jakość strony WWW,
  • poprawność optymalizacji technicznej,
  • jakość treści na stronie internetowej,
  • wartość linków przychodzących i wychodzących.

Po wprowadzeniu istotnych zmian wypada przeprowadzić ponowny audyt, aby sprawdzić, czy korekty przyniosły zamierzony efekt. To skuteczna praktyka, która sprawia, że Twoja strona utrzymuje wysoki poziom.

Kiedy zrobić audyt SEO?

Audyt SEO warto przeprowadzić na samym początku działania strony WWW, ale także w kolejnych miesiącach i latach. Pozwala to stale monitorować jakość strony i usuwać niepożądane usterki. Google kilka razy w roku zmienia działanie swoich algorytmów. Dlatego warto trzymać rękę na pulsie, żeby nie stracić dobrej pozycji.

Specjaliści od optymalizacji polecają audyt SEO wszystkim przedsiębiorcom, którzy chcą, by ich strona działała optymalnie i wypadała dobrze na tle konkurencji.

Jak zrobić audyt strony WWW?

Powyższe opisy mogą wyglądać skomplikowanie, ale podstawowy audyt SEO z łatwością możesz przeprowadzić samodzielnie i za darmo.

Wystarczy, że wejdziesz na stronę audytu SEO marki WeNet. Na stronie głównej znajdziesz pasek, w który wpisujesz adres swojej strony internetowej i wciskasz „Audytuj”. Po niespełna minucie otrzymasz gotowy raport do pobrania.

Dużą zaletą audytu SEO pod szyldem WeNet.pl jest to, że wygenerowany raport jest zrozumiały nie tylko dla specjalistów, ale także dla laika. To nie wszystko. Dostajesz także wskazówki, które pomogą Ci wprowadzić niezbędne zmiany na stronie.

Jeśli nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia albo nie wiesz, jak skorygować wykryty błąd, skontaktuj się ze specjalistami, którzy odpowiedzą na Twoje pytania. Profesjonalna agencja SEO i SEM ma w swoich szykach doświadczonych ekspertów, którzy już wielokrotnie udoskonalali strony internetowe w kontekście pozycjonowania.

Dlaczego warto audytować stronę firmy? Podsumowanie

Czas na podsumowanie.

SEO to istotne działania, które mają na celu poprawę pozycji strony WWW w wynikach wyszukiwania. Audyt SEO sprawdza, czy optymalizacja treści i optymalizacja techniczna witryny jest na odpowiednio wysokim poziomie.

Regularne sprawdzanie witryny pod kątem SEO pozwala na zdobycie i utrzymanie dobrych wyników w rankingach wyszukiwania Google oraz wyprzedzenie konkurencyjnych firm, które pozycjonują się na te same słowa kluczowe.

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy i czasu, aby doskonalić swoją stronę WWW, zgłoś się do specjalistów, którzy sprawią, że Twoja witryna będzie lepiej widoczna dla potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją ofertą.