Powiat Oświęcim: UOKiK nałożył karę na operatora parkingów znanych dyskontów

1 min czytania

** Na przestrzeni ostatnich lat, zarówno do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jak i do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Oświęcimiu wpływały skargi dotyczące nieprawidłowości w działaniu parkingów przy sklepach i dyskontach znanych sieci mówi Anna Maj, p.o. Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Oświęcimiu. Nawet po interwencjach rzecznika opłaty nie były umarzane.
**

Parkowanie przez pierwsze 60 lub 90 minut było bezpłatne pod warunkiem że konsument pobrał bilet parkingowy i umieścił go za przednią szybą. Jeśli tego nie zrobił, zarządca parkingu naliczał opłatę w wysokości 90 zł albo 150 zł.

Nawet po interwencjach rzecznika konsumentów opłaty nie były umarzane pomimo, że konsumenci spełniali warunki określone w regulaminie parkingu.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny stwierdził, że spółka TD System odmawiając uznania zasadnych reklamacji naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę finansową w wysokości 150 tysięcy złotych.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Oświęcimiu zachęca do zapoznania się z decyzją Prezesa UOKiK. https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=17650

Fot. zdjęcie ilustracyjne

Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu, powiat.oswiecim.pl/aktualnosci/uokik-nalozyl-kary-na-operatora-parkingow-znanych-dyskontow/

Autor: krystian