– Na przestrzeni ostatnich lat, zarówno do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jak i do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Oświęcimiu wpływały skargi dotyczące nieprawidłowości w działaniu parkingów przy sklepach i dyskontach znanych sieci – mówi Anna Maj, p.o. Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Oświęcimiu. Nawet po interwencjach rzecznika opłaty nie były umarzane.
Parkowanie przez pierwsze 60 lub 90 minut było bezpłatne – pod warunkiem że konsument pobrał bilet parkingowy i umieścił go za przednią szybą. Jeśli tego nie zrobił, zarządca parkingu naliczał opłatę w wysokości 90 zł albo 150 zł.
Nawet po interwencjach rzecznika konsumentów opłaty nie były umarzane pomimo, że konsumenci spełniali warunki określone w regulaminie parkingu.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny stwierdził, że spółka TD System odmawiając uznania zasadnych reklamacji naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę finansową w wysokości 150 tysięcy złotych.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Oświęcimiu zachęca do zapoznania się z decyzją Prezesa UOKiK. https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=17650
Fot. zdjęcie ilustracyjne