Pierwszy iPhone – co warto wiedzieć przed zakupem smartfona Apple?

Smartfony Apple od wielu lat rozpalają wyobraźnię miłośników nowoczesnych technologii ceniących sobie jakość wykonania, innowacje i minimalistyczny design. Podjęcie decyzji o zakupie iPhone’a po wielu latach użytkowania telefonów z systemem Android to ważne wydarzenie, zwłaszcza biorąc pod uwagę przeciętne ceny rynkowe modeli iPhone’ów starszej i nowej generacji. Różnice w korzystaniu z Androida a systemu iOS są dość wyraźne, dlatego warto dowiedzieć się nieco więcej o ogólnej specyfice iPhone’ów.

Pierwszy iPhone: kompatybilność z innymi urządzeniami

Jedną z największych zalet użytkowania iPhone’a jest możliwość połączenia go z personalnym kontem Apple ID, w ramach którego wszystkie urządzenia Apple są ze sobą zsynchronizowane. Jest to wielkie udogodnienie dla wiernych fanów sprzętu z popularnym „jabłuszkiem” – brak konieczności konfigurowania podstawowych aplikacji i komunikatorów pozwala na płynną pracę na kilku urządzeniach jednocześnie.

Pierwszy iPhone: przejrzysty interfejs iOS

Legenda o skomplikowanym i nieczytelnym interfejsie systemu iOS wciąż krąży wśród zwolenników Androidów, co w dużej mierze ma służyć zniechęceniu do kupowania iPhone’ów. W rzeczywistości system iOS dedykowany urządzeniom Apple jest niezwykle przejrzysty i przystępny nawet dla osób rozpoczynających swoją przygodę z iPhonem. Przemyślany układ ekranu głównego pozwala korzystać z telefonu bez żadnych trudności, choć przy wcześniejszym użytkowaniu smartfonów z Androidem przyzwyczajenie do pracy z systemem iOS może zająć kilka dni.

Pierwszy iPhone: regularne aktualizacje

Przeciętny użytkownik smartfona nie przywiązuje wielkiej wagi do aktualizacji systemu, które jednak odgrywają kluczową rolę w bezawaryjnym i komfortowym użytkowaniu telefonu. Aktualizacje Androida wdrażane są z widocznie mniejszą częstotliwością niż w przypadku systemu iOS, co jest ściśle związane z unikalnym charakterem systemu Apple. Wielu uznanych producentów smartfonów korzysta z software’u Android, dlatego też dostosowanie uniwersalnych wersji aplikacji zajmuje znacznie więcej czasu niż w przypadku iOS, który obsługiwany jest w zasadzie tylko przez urządzenia Apple. Regularne aktualizacje systemowe są o tyle istotne, że pomagają pozbywać się tych elementów systemu, które okazały się „niewypałem”, ale jednocześnie wprowadzać rozwiązania, które przyczynią się do sprawniejszego działania smartfona.

Pierwszy iPhone: wsparcie techniczne

Ceny iPhone’ów należą do jednych z najwyższych, jednak warto wiedzieć, że ich wartość rynkowa nie spada tak szybko jak innych, budżetowych smartfonów. Zakup iPhone’a to swego rodzaju inwestycja, która w wielu przypadkach okazuje się wysoce opłacalna. W cenie iPhone’a otrzymujemy również wsparcie techniczne Apple na mocy gwarancji, w ramach którego można dokonać mniejszych lub większych napraw takich jak wymiana szybki iPhone XR czy też wymiana baterii. Co więcej – w Polsce działa kilka renomowanych, nieautoryzowanych punktów iPhone, które świadczą pogwarancyjne usługi seriwsowe Apple na najwyższym, światowym poziomie. Można je znaleźć m.in. w Warszawie, gdzie profesjonalna obsługa dba o stan techniczny każdego iPhone’a z ogromnym zaangażowaniem.