Sporym wyzwaniem dla wielu firm jest zwiększenie widoczności własnej firmy w wyszukiwarce Google. Konkurencja na niektóre słowa kluczowe jest bardzo duża, natomiast Google skrupulatnie promuje strony do których prowadzą wartościowe witryny i treści. Jeśli zwykła reklama jest zbyt kosztowna i zależy nam na długofalowym działaniu to warto pomyśleć o content marketingu, czyli marketingu treści. Jak to działa i czy jest to skuteczne? Ten artykuł postara się przybliżyć tę kwestię (48 Media to firma, która kompleksowo zajmuje się tworzeniem treści pod content marketing, ich ofertę możesz sprawdzić na stronie https://48media.pl).

Content marketing – siła SEO

Content marketing to szereg działań polegających na tworzeniu treści odpowiadających potrzebom potencjalnych klientów. Tego typu treści powstają zarówno na stronie internetowej przedsiębiorstwa, jak i w kanałach social media oraz na pozostałych stronach internetowych, niezwiązanych z działalnością firmy. Wszystkie te treści wpływają na SEO, czyli siłę wypozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarce Google i innych wyszukiwarkach. Klient trafiając z linka na właściwą stronę internetową liczy na to, że znajdzie tutaj właśnie to czego poszukuje. Warto przy tym pamiętać, że działania związane z content marketingiem są rozłożone w czasie i pierwsze efekty nie pojawiają się od razu. Mają jednak długoterminowe działanie, co gwarantuje, że jednorazowa inwestycja w marketing treści będzie miała długofalowe konsekwencje.

Content marketing – budowanie silnej marki i pozycji eksperta

Treści tworzone pod kątem content marketingu pozwalają tworzyć wrażenie tego, że firma jest ekspertem w danej dziedzinie. Wystarczy spojrzeć na to w jaki sposób obecnie sklepy internetowe próbują zdobywać klientów – nie liczy się już w tak znacznym stopniu bogata oferta, ale znacznie bardziej ważne jest to, aby uwidaczniać to, że firma doskonale wie co sprzedaje. Uzyskuje się to poprzez tworzenie odpowiednich treści, czy to w formie wideo poradników, ebooków, artykułów pomagających w wyborze optymalnego produktu. Klient dokonuje w ten sposób znacznie bardziej świadomego wyboru danego produktu, a tym samym zapamiętuje markę firmy od której zakupił produkty i chętnie będzie powracał, aby kupić tutaj ponownie. Jak więc widać wyraźnie – marketing treści wpływa również na lojalność klientów. Wiele firm będzie się obecnie zmagać z sytuacją kryzysową na rynku, dlatego też agencje takie jak https://kryzysowy.marketing wychodzą im naprzeciw i oferuje profesjonalną pomoc z zakresu content marketingu.

Content marketing – nowi, unikalni klienci

Za pomocą typowej reklamy możemy dotrzeć do klientów na których działa zwyczajna reklama. Natomiast klienci, którzy wymagają więcej i są bardziej świadomi swoich potrzeb lepiej interpretują formę reklamy za pomocą content marketingu.

Co warto wiedzieć o działaniach związanych z content marketingiem