Media społecznościowe, z angielskiego – social media – stanowią obecnie jedno z najważniejszych miejsc do promocji marki w internecie. Największym z nich jest Facebook. Również Instagram oraz LinkedIn mają całkiem spore grono fanów, które wzrasta z roku na rok. Posiadając firmę nie sposób nie zauważyć dużego potencjału kryjącego się w serwisach społecznościowych. Zwłaszcza dzisiaj, gdzie rynek znalazł się w sytuacji kryzysowej i firmy mają znacznie ograniczony dostęp do klientów (pomoc w takich sytuacjach świadczą specjalistyczne firmy jak https://kryzysowy.marketing). Zdecydowanie łatwiej jest dotrzeć do potencjalnego klienta jeśli zrozumiemy, że tego typu portal nie jest miejscem na bezpośrednią sprzedaż i agresywną promocję, ale na powolne budowanie zaufania i wiary w markę przedsiębiorstwa.
Wybór odpowiedniego serwisu społecznościowego
Niezależnie od branży firmy warto postawić na początek na serwis Facebook. Serwis Instagram powinien stać się priorytetem dla firm prowadzących działalność związaną z projektowaniem lub innym zajęciem w którym aspekt wizualny jest kluczowy. Natomiast prowadzenie Linkedin powinno być rozważane przez firmy, które chcą, aby ich przedsiębiorstwo miało możliwość pozyskiwania nowych kontrahentów i zdobycia nowych pracowników. Niezależnie jednak od tego w jakiej branży działa firma wykorzystanie wszystkich trzech serwisów społecznościowych przynieść może wymierne korzyści.
Planowanie oraz cierpliwość
Należy zamieszczać posty, zdjęcia i inne multimedia z odpowiednim rozmysłem. Wszelkie akcje na portalach społecznościowych powinny być gruntownie przemyślane. Dotyczy to szczególnie postów nastawionych głównie na reklamę. Trudno zdobyć uwagę i zaufanie wśród użytkowników, ale łatwo jest je stracić poprzez nieumiejętne dozowanie informacji. Warto obserwować reakcje użytkowników i zrezygnować z czegoś co nie przynosi żadnych korzyści i wywołuje negatywne reakcje. Dobrym pomysłem jej obserwowanie działań konkurencji i przenoszenie tego na grunt własnego fanpage’a.
Komunikacja z użytkownikami
Serwisy społecznościowe przyzwyczajają ludzi do tego, że komunikacja jest bardzo prosta – forma czatu w której na każdą wysłaną wiadomość nasz odbiorca zwykle odpowiada w ciągu maksymalnie jednego dnia. Warto trzymać się pewnych schematów i nie pozwolić na to, aby zapytania w komentarzach czy poprzez wiadomość prywatną pozostawały bez odpowiedzi dłużej niż ten jeden dzień. Wszystko to będzie świadczyć o jakości obsługi klienta – jeśli firma dba o to, aby aktywnie uczestniczyć w życiu fanpage’a to będzie znak, że równie ważne będzie dla niej dbanie o klienta. Należy więc koniecznie, od samego początku zadbać o to, aby utrzymywać dobre relacje z użytkownikami na portalu społecznościowym.