Digital signage co to jest?

Nowoczesna technologia daje nam ogromne możliwości. Producenci sprzętów i rozwiązań elektronicznej komunikacji chętnie z tego korzystają, oferując użytkownikom innowacyjne rozwiązania. Podobnie jest z digital signage. Ale czym ono właściwie jest?
Digital signage profesjonalny zestaw narzędzi
Digital signage to zestaw narzędzi, a przede wszystkim specjalny monitor (ale nie tylko), dzięki któremu możliwa jest elektroniczna komunikacja wizualna. Dodatkowo, pozwala na komunikacje z wykorzystaniem różnych nośników. Komunikacja może odbywać się w sposób zautomatyzowany lub zaplanowany wszystko zależy od indywidualnych wymagań.
Do najważniejszych części całego systemu digital signage zalicza się:
Ekran, nazywany także monitorem. Ich zadaniem jest wyświetlanie informacji, które wcześniej zostały zaplanowane w systemie który służy do zarządzania treścią. Monitory mogą mieć różnorodną wielkość. Mogą być bardzo duże, ale tez bardzo małe wszystko zależy od indywidualnych potrzeb. Monitory mogą pracować również w różnych technologiach. Najczęściej montowane są ekrany LCD, jednak popularne są także ekrany LED, a także AMOLED. Dobry jakościowo monitor zapewnia możliwość ciągłej pracy, sprawdzają się w miejscach nasłonecznionych, ale to co najważniejsze można zarządzać nimi nie będąc na miejscu. Zdalne sterowanie monitorami bardzo się przydaje.
Aby zarządzanie to mogło się powieść, potrzebne jest
Oprogramowanie nazywane jest inaczej systemem zarządzania treścią. Im bardziej zaawansowane oprogramowanie, tym więcej oferuje usług. Przykładem może być dostarczanie zróżnicowanych treści. Co to oznacza? Wyobraźmy sobie sytuację, w której monitory znajdują się w strefach, w których korzysta się z różnych języków. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, w różnych strefach prezentowane są adekwatne materiały. Jeszcze bardziej innowacyjne oprogramowania rozpoznają płeć, dzięki czemu mogą dostosować odpowiedni obraz, aby ponieść sprzedaż. Takich rozwiązań jest o wiele więcej i można dopasowywać je do własnych potrzeb.
- Systemy zarządzania urządzeniami
Aby wszystko mogło działać sprawnie, także na odległość, potrzebne jest specjalne systemy zarządzania urządzeniami digital signage. To dzięki nim wiadomo, jaki jest stan urządzeń. To dzięki nim można szybko reagować, jeżeli cokolwiek zostanie uszkodzone. To one w końcu monitorują wciąż wszystkie parametry urządzeń digital signage.
- Systemy raportowania
Aby digital signage mogło odpowiednio działać, konieczne są także systemy, które raportują oraz analizują. Dzięki nim skuteczność tego typu rozwiązań jest znacznie większa. Można sprawdzać, jak na daną kampanię reagują ludzie, jak ją zmienić, aby była jeszcze bardziej efektywna.
W digital signage nie można zapomnieć jeszcze o jednej bardzo ważnej sprawie: o tworzeniu treści. Projektowanie treści to zabieg bardzo skomplikowany, na który składają się różne multimedia, różnorodne dane, treści, wykresy, grafiki.
Jak widać, digital signage to technologia bardzo zaawansowana, w której wszystkie elementy muszą ze sobą współgrać. W innym przypadku przekaz nie będzie spójny, a rezultacie efekt nie będzie taki jak zamierzony. Dlatego, jeżeli decydujemy się na digital siignage, warto wybrać najlepszą firmę oferująca tego typu usługi. Czy trudno ją znaleźć? Oczywiście firm tego typu jest coraz więcej, a znalezienie tej odpowiedniej nie powinno być bardzo kłopotliwe. Warto jednak zwrócić uwagę na całość oferty oraz na cenę. Dobrze jest także porównać kilka firm, aby wybrać tę najodpowiedniejszą.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski