Nie można polemizować z tezą, że odpowiednio dobrany upominek promocyjno-reklamowy, świetnie wspiera działania marketingowe każdej firmy. Każdy, kto ma pojęcie o funkcjonowaniu biznesu, jest doskonale świadom tego, że istnieją pewne okazje, kiedy pracownika, klienta lub partnera biznesowe, należy obdarować stosownym prezentem. Problem, pojawia się jednak, kiedy należy wybrać odpowiedni.

Na rynku, działa obecnie wiele firm, które oferują prezenty firmowe, jak np. ta: http://mypoland.com.pl/content/35-prezenty-firmowe. W wielu przypadkach szeroki wybór to bardziej bolączka, niżeli ułatwienie, dlatego należy dokładnie wiedzieć, jak wybierać upominki, aby były one dostosowane to danych potrzeb i realizowały założone cele.

Od początku

Zanim jeszcze dojdzie do rozmowy ze specjalistą w tej dziedzinie, warto samodzielnie poszukać odpowiedzi, na kilka istotnych pytań. Pomoże nam to doprecyzować, jakie ogólne parametry powinien posiadać nasz gadżet reklamowy. Dzięki temu, szeroki wybór zostanie sprawnie zawężony do kilkunastu lub kilku konkretnych pozycji, które w swojej ogólnej charakterystyce spełniają pewne wymagania. Kiedy grupa produktów będzie już stosownie wyselekcjonowana, wybór będzie dotyczył już tylko drobnych niuansów – funkcjonalność, kolorystyka, cena. Cały, żmudny proces wyboru zostanie znacznie skrócony.

Nie da się ukryć, że praktycznie wszyscy klienci agencji, które specjalizują się w branży reklamowych gadżetów, mają dokładnie takie same wytyczne. Potrzebują czegoś ciekawego i atrakcyjnego, a jednocześnie niedrogiego. Problem pojawia się na etapie definiowania wymienionych przymiotników, ponieważ jak się okazuje, każdy może rozumieć dane określenia zupełnie inaczej. Warto więc przejść do pytań szczegółowych:

Ceny a budżet

Wydaje się, że najprostszą sprawą jest określenie przybliżonej ilości upominków, ponieważ w największej liczbie przypadków, wiemy kto jest grupą docelową. Jeżeli jasną sprawą jest też budżet, określenie ceny nie powinno stanowić większego problemu. Tylko znając jednostkową cenę, jesteśmy w stanie określić, czy produkt jest drogi. Istotna jest wysokość budżetu, ponieważ jak wiadomo, im jest on wyższy, tym większe mamy możliwości.

Reklamowe i promocyjne gadżety – jak dobierać prezenty firmowe?

Termin

Nie odkładajmy tej sprawy na ostatnią chwilę. Szczególnie, jeżeli zależy nam na wyjątkowości upominków. Wszyscy powinni mieć odpowiednią ilość czasu, na przeprowadzenie swoich działań w tej kwestii: dobór, zamówienie, produkcja. Mimo, że klasyczne gadżety są dostępne praktycznie od ręki, natomiast pod względem ich kreacji, będzie wymagane więcej czasu. Agencje często są w stanie zapewnić nam unikatowe produkty, natomiast sprowadzanie ich z Chin, może znacznie wpłynąć na cenę końcową. Transport z dalekich krajów, może wiązać się też z wydłużonym czasem oczekiwania. Jeżeli potrzebujemy prezentów natychmiast, warto skorzystać z oferty katalogowej. Stąd, jeśli kupujemy upominki świąteczne na kilka dni przed dniem ich wręczeniem, znacznie zawęża nam się pole manewru.

Adresat

Jeżeli nie do końca wiemy, kim są osoby, które mają otrzymać nasze prezenty firmowe, nawet specjalista nie będzie w stanie pomóc nam w ich doborze. Selekcja jest o tyle istotna, ponieważ inne upominki powinny otrzymać kobiety, a inne mężczyźni. Tym samym, odmienny charakter przybiorą te dla młodzieży, dorosłych, czy też dzieci. Branża i rodzaj przedsiębiorstwa też ma bardzo duży wpływ na typ prezentu. Jeżeli jesteśmy w stanie w jakikolwiek sposób doprecyzować docelową grupę naszych gadżetów reklamowych, ich dobór będzie znacznie ułatwiony.

Cel

Prezenty firmowe, upominki świąteczne, czy gadżety reklamowe, wręczane mogą być w różnym celu. Czy to, aby budować świadomość konkretnej marki lub w ramach podziękowanie za współpracę partnerom biznesowym i współpracownikom. Należy więc jasno to określić, gdyż każdy cel wymaga zastosowania innego rodzaju prezentu.

Warto podążać za wyżej wymienionymi kryteriami, ponieważ może to znacznie ułatwić cały proces wyboru prezentów.