Przebudowa krajowej 44 w Oświęcimiu kluczem do płynniejszego ruchu w mieście

Oświęcim szykuje się do ważnej zmiany w infrastrukturze drogowej. Kluczowy fragment krajowej 44” przejdzie modernizację, która ma rozładować korki i przygotować miasto na zwiększony ruch po otwarciu nowej obwodnicy. Co dokładnie planują lokalni samorządowcy i drogowcy? Sprawdźmy, jak zmieni się komunikacja w sercu powiatu.
- Oświęcim i wyzwania przy krajowej 44 co czeka kierowców?
- Samorządowcy działają wspólnie dla lepszej komunikacji w Oświęcimiu
Oświęcim i wyzwania przy krajowej 44 co czeka kierowców?
W Oświęcimiu trwa intensywne planowanie przebudowy odcinka drogi krajowej 44, który łączy południową obwodnicę miasta z rondem im. Andrzeja Telki. To strategiczny fragment trasy, który obecnie nie spełnia wymogów rosnącego natężenia ruchu. Po oddaniu do użytku nowego mostu na Sole i obwodnicy, liczba pojazdów na tym odcinku znacznie wzrośnie.
Rondo im. Andrzeja Telki, znajdujące się na skrzyżowaniu ulic Fabrycznej, Chemików i Olszewskiego, jest jednym z najbardziej obciążonych punktów komunikacyjnych w mieście. Obsługuje ono ruch z kierunku Chrzanowa, Zatora oraz centrum Oświęcimia, a także prowadzi dalej na Tychy i Kęty. Już teraz to miejsce boryka się z przeciążeniem, a otwarcie obwodnicy tylko pogłębi ten problem.
Samorządowcy działają wspólnie dla lepszej komunikacji w Oświęcimiu
Na specjalnym spotkaniu w Oświęcimiu, które odbyło się z inicjatywy prezydenta Janusza Chwieruta oraz starosty Andrzeja Skrzypińskiego, omawiano szczegóły dotyczące planowanej inwestycji. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. wicemarszałek Sejmu Dorota Niedziela, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Maciej Ostrowski oraz wójt gminy Oświęcim Mirosław Smolarek.
Prezydent Chwierut podkreślił zaangażowanie miasta w przygotowanie projektu technicznego przebudowy blisko dwukilometrowego odcinka drogi. Dzisiaj na spotkaniu zapadły ważne ustalenia dotyczące przebudowy blisko 2 kilometrowego odcinka drogi, które pozwolą na rozpoczęcie prac projektowych. Zadeklarowałem, że miasto przygotuje projekt techniczny, przy udziale finansowym zarządcy drogi oraz okolicznych samorządów. Przyjęte ustalenia wymagają jeszcze podpisania stosownych porozumień” zaznaczył prezydent.
Plan zakłada, że dokumentacja projektowa wraz z pozwoleniem na budowę będzie gotowa do końca 2027 roku. Po tym terminie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie mogła przystąpić do realizacji przebudowy.
- Udało się nam wypracować tok postępowania, który daje szanse na przedłużenie południowej obwodnicy Oświęcimia. Podziękowanie kieruję do pani wicemarszałek Doroty Niedzieli za jej zaangażowanie w ten proces. Po raz kolejny pokazujemy, że wspólnie możemy wiele zrobić. W tym przypadku poprawić płynność ruchu w Oświęcimiu i zapobiec tworzeniu się korków podsumował prezydent Janusz Chwierut.
Według informacji z: Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu
Autor: krystian