Wady i zalety zostania hurtownikiem markowego paliwa

Zostanie hurtownikiem markowego paliwa pozwala Ci sprzedawać markowe produkty, takie jak benzyna mieszana z paliwami odnawialnymi lub olej napędowy. Możesz sprzedawać te produkty na tym samym rynku, na którym już prowadzisz sprzedaż, np. na stacjach benzynowych i w sklepach ogólnospożywczych. Możesz również sprzedawać je na nowym rynku, takim jak przystanki dla ciężarówek. Możesz nawet sprzedawać te produkty tym samym klientom, którym sprzedajesz teraz, ale będą oni płacić więcej niż teraz, ponieważ płacą wyższą cenę za markowe paliwo.

Utrata elastyczności i kontroli nad cenami produktów

Jeśli postanowisz sprzedawać olej napędowy hurt Warszawa, stracisz kontrolę nad cenami produktów. Nie będziesz mógł dostosowywać swoich cen do warunków rynkowych i nie będziesz mógł przenosić na klientów podwyżek cen w przypadku wzrostu cen produktu, który sprzedajesz. Stracisz również część elastyczności w swojej działalności, ponieważ będziesz musiał przestrzegać warunków długoterminowego kontraktu na sprzedawane paliwo.

  • Jeśli pewna ilość produktu, który sprzedajesz, skończy się w magazynie, nie będziesz mógł sprzedać innego produktu w jego miejsce.
  • Istnieją pewne zagrożenia związane z zostaniem markowym hurtownikiem paliw.

Jeśli warunki rynkowe się zmienią, a Ty będziesz zamknięty w długoterminowym kontrakcie, może być trudno przenieść te warunki na swoich klientów. Możesz również mieć mniejszą elastyczność w dostosowywaniu cen do warunków rynkowych, ponieważ jesteś skazany na sprzedaż po ustalonej cenie. Stracisz również kontrolę nad sprzedawanym produktem - będziesz sprzedawał produkt kogoś innego pod jego marką. Jeśli nastąpi wzrost cen, nie będziesz mógł przenieść tego kosztu na swoich klientów. Możesz również stracić niektórych klientów, których obecnie posiadasz, w zależności od tego, jak bardzo są oni lojalni wobec danej marki paliwa.

Pozyskanie klientów dla swojej dalszej działalności

Kolejną korzyścią z zostania hurtownikiem markowego paliwa jest to, że możesz zdobyć klientów dla swojej dalszej działalności. Jednak będziesz musiał być ostrożny, ponieważ sprzedajesz cudzy produkt pod swoją marką. Bądź ostrożny z typem klientów, których wprowadzasz do swojego biznesu. Celuj w klientów z wysoką marżą zysku, takich jak kierowcy ciężarówek. Jeśli wprowadzisz klientów, którzy są skłonni zapłacić niski koszt za galon, mogą one umieścić swój biznes w niebezpieczeństwie i zmusić cię do zamknięcia. Musisz być w stanie osiągnąć zysk na tych klientach pomimo wyższego kosztu za galon. W idealnym przypadku powinieneś być w stanie pobierać wyższą cenę za galon za paliwo markowe niż za paliwo niemarkowe.