Do 12 lutego można zgłaszać firmy i fundacje korporacyjne do konkursu o tytuł „Dobroczyńcy Roku”. Konkurs nagradza i promuje najbardziej odpowiedzialne duże i małe firmy, które angażują się w działania na rzecz zmiany świata – zarówno na szczeblu lokalnym, jak i globalnym. Organizatorem konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce.

Tegoroczna, 23. edycja w centrum stawia działania na rzecz współpracy, budowania partnerstw wprowadzających w życie Cele Zrównoważonego Rozwoju. Laureatów poznamy w czerwcu podczas uroczystej Gali Finałowej.

Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” wspiera wyróżniające się odpowiedzialnością i zaangażowaniem firmy, dla których priorytetem jest działalność społeczna na równi z dbaniem o klientów i otoczenie.

Tegoroczne hasło konkursu brzmi: „Czas współpracy, czas działania”. Odwołuje się ono, podobnie jak w dwóch poprzednich latach, do Agendy Na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju, przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 25 września 2015 – planu na rzecz świadomego i zrównoważonego rozwoju, umocnienia pokoju i wolności na świecie.

W tym roku minie już pięć lat od uchwalenia Rezolucji. To najwyższy czas, aby wzywać nie tylko do deklaracji współpracy pomiędzy firmami a organizacjami pozarządowymi, ale także do konkretnego działania włączającego również innych partnerów do wspierania idei zrównoważonego rozwoju. Alarmujące informacje np. na temat zagrożeń wynikających z kryzysu klimatycznego, pokazują, że czas działać. I dotyczy to nas wszystkich. Bez wyjątku! – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.

Do 12 lutego można nominować firmy i fundacje korporacyjne do tytułu „Dobroczyńca Roku 2020”. Firmy mogą być nominowane wyłącznie przez organizacje pozarządowe.

Wnioski można składać w kategoriach:

  • Edukacja,
  • Ekologia,
  • Rozwój Lokalny,
  • Zdrowie,
  • Pomoc Społeczna,
  • Sport,
  • Fundacja Korporacyjna.

Laureatów wybierze kapituła. By ułatwić jej to zadanie, firmy, które przejdą pozytywnie weryfikację ekspertów zostaną poproszone o przesłanie krótkiego filmiku opowiadającego o prowadzonym przez nie projekcie.

Marka „Dobroczyńca Roku” wyróżnia firmy, które wymagają od siebie więcej, są realnie zaangażowane w projekty społeczne – takie, które mogą zaoferować pracownikowi więcej niż tylko gratyfikację finansową za wykonaną pracę. Konkurs pokazuje, jak różnorodne formy może przybierać społeczne zaangażowanie biznesu: od prowadzenia wolontariatu pracowniczego, poprzez działania na rzecz środowiska naturalnego, po wsparcie lokalnych inicjatyw.